آزادسازی واردات
اخبار لوازم خانگی

رکورد در تولید ۲۰ میلیون قطعه لوازم خانگی/آزادسازی واردات کولر گازی و لوازم ریز

با توجه به این که مردم با خرید از کالا تولید داخل از کالا ایرانی حمایت کرده اند و حامی کالا ایرانی شده اند، قصد داریم امسال تمام تلاش خود را برای رکورد تولید ۲۰ میلیون قطعه بزنیم.

آتنا میراحمدی | 7 ساعت قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، محمد مهدی برادران در خصوص واردات و صادرات لوازم خانگی گفت: با توجه به این که مردم با خرید از کالا تولید داخل از کالا ایرانی حمایت کرده اند و حامی کالا ایرانی شده اند، قصد داریم امسال تمام تلاش خود را برای رکورد تولید ۲۰ میلیون قطعه بزنیم و همچنین در این باره تصمیماتی برای صادرات لوازم خانگی هم گرفته ایم که به زودی اجرا می شود.

برادران ادامه داد: با توجه به این که در همه حوضه های لوازم خانگی توانسته ایم نیاز های مردم را بر طرف کنیم و اکنون که انبار ها پر از کالا هستند، بیشتر به فکر صادرات لوازم خانگی هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به این که در صنعت لوازم خانگی رقابت ایجاد شده و ما توانسته ایم در سه سال گذشته رشد قابل توجه ای داشته باشیم، به طوری که تولید از ۱۴ میلیون و نیم به ۱۷ میلیون و نیم قطعه افزایش پیدا کرده است و امسال با تلاش زیاد می توانیم این رکورد را بشکانیم و تولید قطعات را به 20 میلیون برسانیم تا بتوانیم در صنعت لوازم خانگی صادرات داشته باشیم.

برادران گفت: در حوزه لوازم خانگی با خیلی از کالا های خارجی مشابه رقابت داریم و باید همانطور که در بازار داخلی لوازم خانگی رقابت کردیم، در بازار بین المللی هم رقابت کنیم.

محمد مهدی برادران در مورد این موضوع که برخی تمایل به خرید لوازم خانگی خارجی دارند و ممنوعیت واردات، قدرت انتخاب را از آن‌ها سلب کرده است گفت: خود مردم با خرید کالا ایرانی و حمایت از آن نشان داده اند که حامی کالا های داخلی هستند اما ما در برخی از حوزه های لوازم خانگی مانند کولر گازی و لوازم ریز به سمت آزادسازی رفته‌ایم و واردات این کالا ها در حال انجام است./اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟