4 اختراع جذاب دنیای لوازم خانگی و فناوری که زود فراموش شدند!
اخبار لوازم خانگی

4 اختراع جذاب دنیای لوازم خانگی و فناوری که زود فراموش شدند!

در این بخش 4 اختراع جذاب دنیای لوازم خانگی و فناوری را معرفی خواهیم کرد که به دست فراموشی سپرده شدند

نفیسه رحیمی | 4 روز قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  وقتی به گذشته نگاه می کنیم برخی از تکنولوژی های دنیای لوازم خانگی عمر چندانی نداشته اند و به دلایل مختلف مانند عدم استقبال مردم با موفقیت مواجه نشده اند. در این بخش 4 اختراع جذاب دنیای لوازم خانگی و فناوری را معرفی خواهیم کرد که به دست فراموشی سپرده شدند

سیستم Smell-O-Vision یا پخش بو فیلم!

هانس لوب مخترع سیستم Smell-O-Vision که بود که به کمک این روش، بو در سالن سینما پخش می شد و  در واقع تماشاچیان می توانستند بوی آنچه را که بر روی صفحه نمایش اتفاق می افتد،  استشمام کنند. در سال 1960، این سیستم به طور همزمان در نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس اجرایی شد.

تماشاگران سینما از سر و صدای پیس (افکت صدای عطر) هنگام انتشار عطرها شکایت کردند و اظهار داشتند که بوها با فیلم هماهنگ نیست. نوآوری های این چنینی با عنوان AromaRama و  Smell-O-Vision شناخته می شدند و به زودی رها شده و در کتاب های تاریخ جا ماندند.

یخچال فریزرهای اینترنتی

4 اختراع جذاب دنیای لوازم خانگی و فناوری که زود فراموش شدند!

Internet Digital DIOS یخچال فریزر  ال جی  Internet Digital DIOS  که بیشتر با عنوان R-S73CT شناخته می شود، در واقع یک یخچال اینترنتی است که توسط LG Electronics در ژوئن 2000 معرفی شد.این فناوری نتیجه پروژه ای است که در سال 1997 آغاز شد و توسط تیمی متشکل از 55 محقق با  بودجه 15 میلیارد وون (49.2 میلیون دلار امریکا) اجرایی شد.

یخچال فریزر دارای اینترنت در آن زمان بیشتر شبیه به یک شوخی تجاری بود. این یخچال دارای صفحه نمایش TFT-LCD با پورت (LAN) و قلم الکترونیکی بود که امکان یادداشت، نمایش پیام های ویدیویی و اطلاعاتی مانند دمای داخلی یخچال را فراهم می کرد.جالب است بدانید که این مدل ها با عنوان  “intellifridges” نامیده می شدند و کاربران می توانستند به کمک آن ها به صورت آنلاین غذا سفارش دهند و یا حتی از دستورات غذایی پیشنهادی بهره ببرند.

دی وی دی های HD

تکنولوژی Blu-ray سونی از اواسط تا اواخر دهه 2000 به عنوان رقیب دی وی دی HD توشیبا شناخته می شد و هر دو برای ذخیره سازی ویدئو و صدای با کیفیت بالا رقابت می کردند. در نهایت سونی با معرفی پخش کننده Blu-ray در PlayStation 3، در این جنگ برنده شد و  در مقابل توشیبا توسعه HDTV را در سال 2008 متوقف و بازار را به رقیب خود واگذار کرد.

تلویزیون های 3D

تلویزیون 3D با هدف تبدیل اتاق نشیمن به سینماهای دیدنی و جذاب سه بعدی معرفی شد.پس از انتشار فیلم اواتار در سال 2009، تولید کنندگان تلویزیون قابلیت های سه بعدی را در مجموعه های خود ایجاد کردند.این فناوری به عنوان آینده محصولات سرگرمی خانگی شناخته می شد که به دلیل کمبود محتوای ویدیوی و عدم تمایل مردم به گذاشتن عینک ها به دست فراموشی سپرده شد. ال جی و سونی آخرین شرکت هایی بودند که به این  پلتفرم وفادار بودند اما در نهایت استفاده از آن در سال 2017 متوقف شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟