اخبار لوازم خانگی

مگر لوازم خانگی ایرانی گران است؟

ال کا ایران : دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه انتظار مردم برای کاهش قیمت لوازم خانگی کاذب و تحت تاثیر تبلیغات افراد سودجوست، گفت: مگر قیمت لوازم خانگی ایرانی در حال حاضر گران است؟

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، حبیب‌الله انصاری با اشاره به توقع ایجاد شده در مردم برای کاهش قیمت لوازم خانگی اظهار کرد: از زمانی که تبلیغات بسیار گسترده مبنی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران با 1+5 مطرح شد بعید نبود که مردم این احساس را بکنند که با لغو تحریم‌ها، آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و تسهیل صادرات، وضعیت اقتصادی بهتر شده و کالا نیز ارزان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ارزان شدن کالا با بسیاری از مولفه‌ها درگیر است، اظهار کرد: ما هیچ گاه از لحاظ علمی و اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم با برداشته شدن تحریم‌ها، پول به جیب مردم خواهد رفت یا زمینه بلافاصله برای کاهش قیمت کالاها فراهم می‌شود.

 

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه قیمت کالا با عوامل تولید نسبت مستقیم دارد، ادامه داد: زمانی که قیمت مواد اولیه، انرژی، نیروی انسانی و سایر موارد موثر در تولید افزایش پیدا می‌کند، قیمت کالا نیز بر اساس مجموعه‌ای از همین مولفه‌ها حساب می‌شود.

 

انصاری افزود: البته با این تفاوت که تولیدکننده درصدی سود نیز به دلیل خواب سرمایه برای خود در نظر گرفته و پس از آن قیمت را تعیین می‌کند.

 

وی با بیان اینکه انتظار مردم برای کاهش قیمت انتظاری کاذب است، تصریح کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر این موضوع، تبلیغاتی است که توسط افرادی سودجو که رویکردشان بیشتر به واردات است، انجام می‌شود که باید جلوی این تبلیغات گرفته شود.

 

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه در فضای مجازی نمی‌گویند کالای خارجی نخرید، گفت: با کمال تاسف در این فضاها گفته می‌شود کالای ایرانی نخرید تا ارزان شود؛ اما سوال اینجاست که مگر کالای ایرانی در حال حاضر گران است؟

 

به گفته انصاری، از زمانی که این تفکر ایجاد شده، تولید کنندگان اجناس خود را با حداقل سود یا حتی بعضا به شکل سربه سر به فروش می‌رسانند، چراکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان ما نقدینگی است و یک تولید کننده نمی‌تواند کالاهای لوازم خانگی را بخصوص در ابعاد حجیم در انبار خود نگه دارد تا وضعیت مشخص شود و مجبور است برای گردش مالی آن‌ها را عرضه کند.

نظر شما چیست؟