اخبار لوازم خانگی

انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی/ وفور کالا در بازار

ال کا ایران : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به افزایش قیمت 8 تا 12 درصدی برخی از لوازم خانگی در بازار گفت: در شرایطی که انبارها مملو از کالا است این افزایش قیمت توسط کارخانه ها جای تعجب دارد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران» و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با انتقاد از افزایش قیمت برخی از کارخانه های تولید لوازم خانگی گفت: با توجه به رکود بازار این افزایش قیمت به صلاح نیست.


وی افزود: از طریق نمایندگان دو کارخانه تولیدکننده لوازم خانگی مطلع شدیم که این دو کارخانه محصولات خود را 8 تا 12 درصد افزایش داده اند.

طحان پور تصریح کرد: البته لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری نیست اما برای افزایش قیمت باید این کارخانجات اسناد و مدارک خود را به سازمان حمایت ارائه بدهند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در حالی که رکود بر بازار حاکم است و مردم بیش از نیاز خود کالا نمی خرند این افزایش قیمت جای تعجب دارد.

وی افزود: برخی از کارخانجات با این اقدام می خواهند به بازار شوک وارد کنند تا تقاضا افزایش بیابد اما واحدهای صنفی نیز از این موضوع استقبال نکرده اند چرا که انبارها پر از جنس است.

طحان پور ادامه داد: در حال حاضر کالا به وفور در بازار وجود دارد و عرضه بیش از تقاضا است و این افزایش قیمت ممکن است منجر به تمایل مردم برای خرید کالاهای خارجی شود چرا که قیمت تولیدات داخلی با نمونه های مشابه خارجی تفاوتی ندارد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه مشکلات این صنف با سازمان امور مالیاتی حل نشده و در حال رایزنی با نمایندگان مجلس برای حل آن هستیم.

نظر شما چیست؟