اخبار لوازم خانگی

جزئیات تازه از کارت ۱۰میلیونی؛ لیست کالاهای ایرانی نهایی شد

ال کا ایران : مدیرکل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت با بیان اینکه کارت‌های خرید ۱۰میلیونی برای تحریک تقاضا در بازار است و امکان خرید و فروش ندارند، گفت: کارت‌ها به نام خریدار صادر می‌شوند و او باید اقساط آنها را پرداخت کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه دولت برای خروج واحدهای تولیدی از رکود فعلی بازار طرح‌هایی را برای تحریک تقاضا پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها فروش اقساطی لوازم خانگی برای زوج‌های جوان بود، اما به‌دلیل آنکه تسهیلات این طرح از جانب واحدهای تولیدی پرداخت می‌شد و آنها نیز برای اجرایی شدن این طرح توجیه نبودند، نتوانستیم مشارکت کافی تولیدکنندگان را در اجرای این طرح به‌همراه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح فروش اقساطی لوازم خانگی برای زوج‌های جوان همچنان برقرار است، افزود: اما تاکنون فروش اقساطی برای تولیدکنندگانی که نیازمند منابع مالی هستند به‌صرفه نبوده و چندان استقبالی از این طرح صورت نگرفته است.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت به طرح دیگری که به خرید کالاهای مصرفی بادوام اختصاص داشت، اشاره کرد و گفت: در این طرح مصوب شده سقف تسهیلات 8 میلیون تومانی از طریق بانک به خریداران ارائه شود. اما به‌واسطه آنکه این تسهیلات با تضامین و نرخ سود بالا به خریداران تعلق می‌گرفت آنها تمایلی برای گرفتن آن نداشتند.

هاشمی به طرح جدید وزارت صنعت تحت عنوان “کارت اعتباری کالای ایرانی 10 میلیون تومانی” اشاره کرد و افزود: در این طرح با نرخ سود مناسب کارت‌هایی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که آنها اقدام به خرید کالای ایرانی کنند.

وی در خصوص جزئیات ارائه این کارت، گفت: وزارت صنعت برای اجرایی شدن این موضوع مکاتبات و جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و در نهایت توانست با فرآیندی ساده امکان خرید این کارت را برای خریداران به وجود آورد.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه در این طرح احتمال هرگونه تخلف و انحراف به حداقل رسیده است، اظهار داشت: ما از تجربیات گذشته استفاده کردیم، در این کارت اعتباری خریداران فقط اقدام به خرید کالاهای ایرانی که فهرست آنها تهیه شده است اقدام می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر فهرست تولیدکنندگان و کالاهای تولید داخل مشمول این طرح تهیه شده است و به‌محض نهایی شدن تاریخ ارائه آن این فهرست برای اطلاع مردم اعلام عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام کالاهای مشمول این طرح کدبندی شده‌اند، اظهار داشت: خریداران با مراجعه به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معرفی شده با درج کدهای کالاهای ایرانی اقدام به خرید آنها می‌کنند.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با بیان اینکه میزان مبالغ واریزی خرید مردم به حساب کارخانه داران یا بنکداران پیش‌بینی شده است، گفت: این کارت‌ها به‌شکلی دسته بندی شده است که تولید کننده محصول می‌تواند با روش‌های پرداختی متعدد اقدام به دریافت منابع خود کند.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت اجرایی شدن این طرح در بانک مرکزی تهیه شده است، اما هنوز چگونگی ارائه این کارت تعیین نشده ولی این امر به‌منزله عدم توافق نیست بلکه هم اکنون در حال جمع‌بندی پیشنهادات هستیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه این کارت یک نوع تحریک کننده تقاضا در بازار است و امکان خرید و فروش ندارند، افزود: کارت‌ها به نام خریدار صادر می‌شوند و او باید اقساط آنها را پرداخت کند، حتی سقف زمانی نیز برای خرج کردن این کارتها پیش‌بینی شده است.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟