اخبار لوازم خانگی

توليد نخستين بخاری گازسوز ترموالکتريکی توسط متخصصان ايرانی

ال کا ایران : پس از چند سال فعاليت در زمينه تحقيق و توسعه و با همت متخصصان ايراني، نخستين بخاري گازسوز ترموالکتريکي جهان در کشور توليد شد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عليرضا ناصري عضو انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي با بيان اينکه اين بخاري گازسوز با قابليت انتقال انرژي گرمايشي از سه طريق همرفتي، تابشي و جا به جايي اجباري در کشور طراحي شده است، اظهار داشت: بخاري هاي گازسوز ترموالکتريکي، انرژي گرمايشي را با مصرف گاز به انرژي الکتريکي تبديل مي کند.

وي با بيان اينکه با استفاده از الکتريسيته توليد شده مي توان راندمان مصرف انرژي اين نوع بخاري ها را افزايش داد، گفت: توليد بخاري هاي گازسوز با فناوري هاي نوين و راندمان بالا مي تواند معادل توليد گاز 2 فاز پارس جنوبي صرفه جويي انرژي براي کشور داشته باشد.

وي با اشاره به مزايا و صرفه جويي هاي انرژي در استفاده از اين سيستم در بخاري هاي گازسوز و عدم وجود نمونه خارجي آن، يادآور شد: نتيجه انجام فعاليت هاي پژوهشي متخصصان ايراني سبب شد پس از پنج سال و با صرف هزينه هاي زياد نخستين نمونه بخاري ترموالکتريک در ايران طراحي و به مرحله توليد برسد.

ناصري با اشاره به تبيين تفاهم نامه اي بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت، گفت: براساس اين تفاهم نامه مقرر شده بود تا 20 ميليون دستگاه بخاري با راندمان بالا و تکنولوژي جديد جايگزين بخاري هاي ناکارآمد فعلي شوند تا شاهد افزايش صرفه جويي انرژي در بخاري هاي گازسوز کشور باشيم.

عضو انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي افزود: پس از گذشت بيش از يک سال هم اکنون اين طرح به توليد 2 ميليون دستگاه و تجهيز بخاري ها به سيستم مديريت مصرف (شير کنترل ترموستاتيک) اصلاح شده و همچنين زمان اجرايي شدن اين طرح تا سال 1396 به تعويق افتاد تا به اميد اجرايي شدن اين طرح بتوان ميزان 500 ميليون مترمکعب در مصرف گاز کشور صرفه جويي شود.

وي از تشکيل کميته راهبردي ارتقا رده انرژي بخاري هاي گازسوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: اين کميته با حضور چند شرکت پيشرو در توليد بخاري و شير کنترل گاز، کارشناسان سازمان ملي استاندارد، کارشناسان وزارت صنعت و سازمان بهينه سازي مصرف انرژي تشکيل شده است.

مديرعامل شرکت ايران گرما، خاطرنشان کرد: با وجود موانع زيادي که پيش روي اقتصاد و صنعت ايران وجود دارد، يک راه حل مطمئن جهت کمک به خروج از رکود فعلي مي تواند حمايت دولت از شرکت هاي صاحب تکنولوژي جهت توسعه و توليد محصولات با فناوري بالا و همچنين کمک به افزايش بهره وري فرآيندهاي توليدي در صنايع باشد.

به گزارش موج ناصري تاکيد کرد: در راستاي سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهت کمک به طرح هاي توجيه پذير در خصوص بهينه سازي مصرف سوخت قرار است تا تسهيلات يارانه صنعت و همچنين بازپرداخت از محل تبصره بند’ق’که بخش صرفه جويي هاي مصرف انرژي است به توليدکنندگان داخلي اختصاص يابد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟