اخبار لوازم خانگی

مشمولان فاز نخست دريافت کارت اعتباری 10 ميليونی معرفی شدند

ال کا ایران : مدير کل صنايع فلزي و لوازم خانگي از اجراي طرح کارت اعتباري 10 ميليون توماني کالاي ايراني ظرف حدود يک هفته آينده خبر داد و گفت: مشمولان فاز اول اين طرح، حقوق بگيران و بازنشستگان دولتي خواهند بود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمي اظهارداشت: در اين طرح خريداران مي توانند با دريافت کارت اعتباري و مراجعه به فروشگاه‌هاي اعلام شده نسبت به خريداري کالاهاي با کيفيت ايراني اقدام کنند.

وي، نرخ سود اين نوع از تسهيلات را 12 درصد اعلام و تصريح کرد: فاز اول اين طرح که با همکاري بانک مرکزي انجام مي‌شود، مشمول حقوق بگيران و بازنشستگان دولتي خواهند بود.هاشمي تصريح کرد: از آنجا که تاکيد وزير صنعت، ‌ معدن و تجارت بر اجراي سريع اين طرح بوده، به گونه اي عمل شده است تا مراحل اعتبار سنجي متقاضيان در بانک‌ها به حداقل برسد.

وي تاکيد کرد: در اين طرح کالاها از لحاظ کيفيت، قيمت، دوام و خدمات پس از فروش گزينش شده هستند و بدين ترتيب با امکان انتخاب کالا از جانب مشتريان فضاي رقابتي عادلانه اي براي فروش ايجاد مي شود.

هاشمي، اعتبار اين کارت‌ها را از زمان دريافت تا آغاز فرآيند خريد دو ماهه اعلام کرد و گفت: بازپرداخت اقساط کالاهاي خريداري شده در اين طرح در 24 قسط تعيين شده است.

اين مقام مسئول افزود: شيوه نامه، فهرست کالاها، واحدهاي توليدي، چگونگي انجام کار و … با بانک مرکزي هماهنگ شده است و احتمالا ظرف يک هفته آينده اجرايي شود.

مدير کل صنايع فلزي و لوازم خانگي با اشاره به طرح‌هاي قبلي با سقف 8 ميليون تومان تحت عنوان خريد کالاي مصرفي با دوام ايراني و وام ازدواج 3 ميليون توماني (تسهيلات کالايي مصوب دولت براي مزدوجين) موضوع تبصره 26 قانون بودجه سال 94، گفت:‌ به دليل برخي مشکلات و آماده نبودن زير ساخت‌هاي لازم و نبود آمادگي واحدهاي توليدي، اين نوع از پرداخت‌ها با استقبال کمتري روبرو شد.

|وي با بيان اينکه اين طرح با دستور رياست جمهوري و مصوب شوراي پول و اعتبار به انجام مي رسد، تصريح کرد: ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست کالاهايي را که مشمول اين طرح مي شود، از لوازم خانگي برقي و گازسوز، فرش و موکت، مصنوعات چوبي و مبلمان و سرويس خواب و بخشي از صنايع معدني (چيني آلات و کاشي و سراميک) را به اضافه واحدهاي مشارکت کننده و واحدهايي که موجودي انبار خود را اعلام کرده بودندريال به بانک مرکزي ارائه داده ايم و با هماهنگي لازم طرح به اجرا درخواهد آمد.

اين مقام مسوول همچنين اعلام کرد: براي جلوگيري از هر گونه تخلف شناسه توليد کننده، شناسه کالا و مرکز فروش مشخص و خريد به صورت کاملاً شفاف و به واسطه تراکنش‌ها قابل انجام است که پول مستقيم به حساب واحد توليدي واريز مي شود.به گفته هاشمي، اين طرح به صورت کارت اعتباري و حتما براي خريد کالاي ايراني است و براساس شيوه نامه طرح، هر شخص مي تواند تنها يک کارت تهيه کند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟