اخبار لوازم خانگی

در آستانه تعطیلی و تعدیل نیرو هستیم

ال کا ایران : نایب رئیس انجمن‌های صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: با عقب افتادن طرح خرید اعتباری و به علت رکود ایجاد شده ظرف چند روز آینده مجبور به تعدیل و تعطیلی برخی واحدها هستیم.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد رضا درافشار با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان جنس در انبارهای این صنف وجود دارد، گفت: تا قبل از اینکه اعلام شود قرار است چنین طرحی اجرایی شود خرید و فروشی در بازار هرچند به میزان کم وجود داشت اما از زمان اجرای این طرح آن مقدار نیز از بین رفته است و مردم در انتظار اعطای کارت‌ها هستند تا لوازم خانگی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در اجرای این طرح چیست و آیا شما مکاتبه‌ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌اید؟ گفت: ما بار‌ها این سوال را پرسیده‌ایم و از طرق مختلف پیگیر آن شده‌ایم اما متاسفانه جواب درستی به ما نداده‌اند این در حالیست که من نمی‌دانم بر چه اساس این تعلل صورت می‌گیرد زیرا تمام چوانب آن بررسی شده و اعتبارات لازم نیز تامین شده است.

وی افزود: این طرح برای بانک‌ها نیز سود آور است زیرا آن‌ها از‌‌ همان ابتدا سود ۲۱ درصدی خود را می‌گیرند و این سود قرار نیست در ۱۸ ماه سرشکن شود پس این اظهارات که این طرح سودی برای بانک‌ها ندارد نیز غلط است.

نایب رئیس انجمن‌های صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی افزود: در این طرح ۷۱ تولید کننده و ۱۰۶۴۹ قلم کالا گنجانده شده است و از سوی دیگر ۵۲۹۸ فروشگاه به همراه ۴۴ واحد فروش اینترنتی نیز قرار است در این طرح مشارکت کنند که اکنون با این وضعیت تمام این برنامه ریزی‌ها به خطر افتاده است.

در افشار با بیان اینکه از این ۷۱ تولید کننده ۲۸ واحد آن‌ها تولید کننده لوازم خانگی هستند، گفت: هر یک روزی که از عقب افتادن این طرح می‌گذرد سبب می‌شود به صنایع ما ضربه سنگینی وارد شود و ما نهایتا چاره‌ای به جز تعطیلی و تعدیل نیرو نداریم، این امر می‌تواند تبعات اجتماعی بدی به واحد‌های تولیدی بزند که در شهرستان‌ها وجود دارد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟