اخبار لوازم خانگی

حذف ۱۹/۴ میلیون خانوار ایرانی از طرح کارت خرید کالا

ال کا ایران : از مجموع ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کشور حدود ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار امکان دریافت کارت اعتباری خرید کالا را نخواهند داشت.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، براساس طرح دولت یازدهم برای تحریک تقاضا قرار بود کارت اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی تا سقف 10 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصدی از 18 آبان ماه اجرایی شود. اما چانه زنی بانک مرکزی و وزارت صنعت در چگونگی اجرایی شدن آن طرح باعث شد تا با گذشت بیش از 3 ماه هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسد.

البته روز گذشته بانک مرکزی با ابلاغ یک بخشنامه آغاز اجرای این طرح را اعلام کرد و در نهایت آب پاکی را روی دست مردم ریخت. براساس اطلاعیه بانک مرکزی تنها کسانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که حداکثر حقوق دریافتی ماهانه آنها یک میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

 همچنین بانک مرکزی در این اطلاعیه رسماً اعلام کرد که سقف تسهیلات 4 برابر حقوق دریافتی است یعنی با احتساب حقوق 1.5 میلیونی متقاضیان می‌توانند 6 میلیون تومان دریافت کنند و این یعنی دیگر از تسهیلات 10 میلیون تومانی خبری نیست.

در تأیید این اطلاعیه امروز خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت هم با اعلام اینکه بانکها منابع محدودی برای طرح خرید کالای ایرانی دارند گفته است:  برای این طرح 4هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اما باید دید که چه گروهی از جامعه را شامل می‌شود که در مرحله ابتدایی این طرح تاکید شده که این کارت‌ها با اولویت زوج‌های جوان توزیع شود. مبلغی که برای این طرح و اعطای کارتهای اعتباری در نظر گرفته شده است با سقف 6 میلیون تومان است.

براساس گفته‌های سخنگوی وزارت صنعت می توان به این نتیجه رسید که با اختصاص اعتبار 6 میلیون تومانی برای هر کارت در مجموع 700 هزار خانوار می توانند اقدام به دریافت کارت اعتباری خرید کالا کنند. حال اگر به آخرین سرشماری مرکز آمار از تعداد خانوارهای کشور در سال 93 توجه کنیم از مجموع 20 میلیون و 100 هزار خانوار در کشور حدود 19 میلیون و 400 هزار خانوار امکان دریافت کارت اعتباری خرید کالا را نخواهند داشت.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟