اخبار لوازم خانگی

تحلیلی از بازار لوازم خانگی پس‌ از تحریم‌

این روزها صنایع کشور تحت تاثیر از بین رفتن تحریم‌ها قرار گرفته، صنعت لوازم خانگی هم از این امر مستثنی نبوده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس بررسی‌های میدانی اقتصاد آنلاین، لوازم خانگی و تهیه آن از مهمترین دغدغه های یک جامعه نیمه صنعتی است؛ اما باید دید لوازم خانگی در پسا تحریم چگونه عمل می کند آیا بازار رونق گذشته خود را بدست می آورد، هر چند کارشناسان معتقدند رکود در بازار لوازم خانگی به معنای واقعی آن وجود ندارد و این سکون در بازار تنها به دلیل رفتارهای عاقلانه و بدون شتاب خریداران ایجاد شده است .

تحقیق و بررسی‌های میدانی از سه راه امین حضور که یکی از مراکز خرید و فروش لوازم خانگی است  نشان می‌دهد که برندهای خارجی هنوز جذابیت بیشتری برای خریداران دارد و افراد بندرت سراغ کالای ایرانی و برندهای وطنی همچون پارس خزر یا آبسال را می‌گیرند.

با این وجود برندهای ایرانی هم سعی در معرفی و عرضه مناسب محصولات خود دارند و این مهم تنها با تبلیغات صحیح و ارایه خدمات پس از فروش مناسب و قیمت عقلانی و متعادل در بازار لوازم خانگی ایجاد می‌شود. در بازار این روزهای ایران برندهای داخلی تنها با رعایت این عوامل می‌توانند با انواع برندهای خارجی رقابت کنند.

حضور و تقاضای تولید کنندگان و سرمایه گذاران خارجی می تواند به بالابردن کیفیت محصولات داخلی کمک کند. برخی از فروشندگان بازار معتقدند حضور کارشناسان خارجی برای برند داخلی خالی از لطف هم نیست. همانطورکه می دانید صف های طولانی از سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار های ایران تشکیل شده است. برخی از برندهای خارجی می تواند در داخل تولید شود و انحصار از دست کشوری همچون چین خارج شود از این رو اعتماد مردم به کالای ایرانی هم  بیشتر می شود و همانگونه که  مطرح شده است ایران آماده امکان تولید تا 60 درصد لوازم خانگی است.

برای مثال از شرکتی مانند حایر نام میبریم که خود را تحت پوشش جنرال الکتریک قرار داد. حایر بزودی می تواند بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی شود هرچند امروزه جنرال الکتریک توجه خود را بر روی تولید کالاهایی همچون تولید موتور هواپیما و توربین تولید انرژی متمرکز کرده است. اما حایر از نام و موقعیت این برند برای رشد خود استفاده می کند.

براساس تحقیقات میدانی اقتصاد آنلاین، جدول قیمت روز برخی از انواع لوازم خانگی پر فروش بازار را در ادامه می‌بینید؛جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟