اخبار لوازم خانگی

کارت اعتباری خرید لوازم خانگی از ماه آینده فعال می‌شود

ال کا ایران : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صدور کارت اعتباری خرید لوازم خانگی و محصولات مصرفی بادوام در بانک‌ها آغاز شده و این کارت‌ها از ماه آینده فعال می‌شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا نعمت‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 17 درصد واحدهای کوچک شهرک‌های صنعتی کشور متوقف شده‌اند و وظیفه ما این است که کمک کنیم آنهایی که قابل راه‌اندازی هستند فعال شوند.

وی با بیان اینکه 70 درصد این واحدها مشکلات نقدینگی دارند و به دلیل بدهی‌ای که دارند، بانک‌ها حاضر نیستند به آن‌ها وام بدهند، افزود: خیلی از این واحدها کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند و مشکلات بازار دارند که باید برای آنها بازار ایجاد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دولت چند تصمیم برای ایجاد بازار برای صنایع و تولیدکنندگان گرفته که یکی از آنها صدور کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی و محصولات مصرفی بادوام است که از ماه آینده فعال می‌شود و بحث خرید دین نیز از دو ماه پیش عملیاتی شده و  بانک‌ها باید آن را فعال‌تر کنند.

وی ایجاد تقاضا از صادرات را باید تلاش کنیم که موانع بانکی که در سایه برجام کم کم داره روابط بانکی به حالت عدی بر می گردد گچکمک کنه و در گذشته صادرکنندگان ریسک زیادی متقبل می شدند رو به اصلاح است صادرات اگر فعال تر شود می تواند بازار بهتری راه بیندازد

نعمت‌زاده با بیان اینکه در سال‌های 91 و 92 صنایع رشد منفی داشته ولی از سال 93 صنعت حدود 6 درصد رشد مثبت داشته است گفت: بنابراین این نشان می‌دهد که ما از رکود درآمده‌ام منتها روند رشد آن چیزی نیست که مدنظر ماست اما امسال با رفع تحریم‌ها قطعا حرکت بهتری در این زمینه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما در واردات اولویت خاصی نداریم و بر مبنای تقاضا کالاها را وارد کشور می‌کنیم افزود: از نظر ما کالاهای سرمایه‌ای، دانش فنی، ماشین‌آلات پیشرفته، تکنولوژی و فناوری در اولویت واردات هستند ولی واردکنندگان بر مبنای بازار کالاها را وارد می‌کنند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: ما در همه کالای مصرفی خودکفا هستیم و تقاضا می‌کنیم که مردم کالاهای داخلی را مصرف کنند و صنعتگران نیز تلاش کنند با بهبود کیفیت محصولات و رقابت‌پذیر کردن تولیدات خود با محصولات خارجی رقابت کنند.

وزیر صنعت و معدن و تجارات با اشاره به اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک گفت: این تسهیلات بر اساس تقاضای صنایع به استان‌های مختلف اختصاص می‌یابد./ذاکر/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟