اخبار لوازم خانگی

گارانتی‌های غیرمجاز و تقلبی از بازار جمع می‌شود

ال کا ایران : رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: امسال با بررسی مدارک و مجوزهای شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، گارانتی‌های غیرمجاز را از سطح بازار لوازم خانگی جمع‌آوری می‌کنیم.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد فعالیت‌های گارانتی‌های متفرقه اینگونه توضیح می‌دهد که برخی از فروشندگان خود مستقیم به صورت موازی از کشورهایی همچون امارات و از طریق گمرکات رسمی لوازم خانگی را وارد می‌کنند که حق و حقوق دولت را هم می‌پردازند.

اما از آنجایی که این کالا به طور موازی وارد شده گارانتی که روی کالا در نظر می‌گیرند مربوط به یک شرکت متفرقه است که نحوه خدمات‌رسانی آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه در این زمینه تاکنون چه برخوردی داشته اظهار داشت: اولین کار ما در سال ۹۵ این است که برخورد با گارانتی‌های متفرقه را به طور جدی تشدید کرده و در دستور کار قرار دهیم

.به گفته طحان‌پور در گام اول متولیان این شرکت‌ها را به اتحادیه دعوت کرده و اسناد و مدارک لازم را از آنها درخواست می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تمام آنهایی که خدمات گارانتی ارائه می‌کنند باید از شرکت خارجی مجوز داشته باشند و در عین حال تمام گارانتی‌های متفرقه را از شرکت‌های اصلی استعلام می‌کنیم که آیا مجوز گرفته‌اند یاخیر.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به این نکته هم اشاره کرد: که ثبت شماره تماس شرکت‌های خدمات پشتیبان در سامانه ۱۱۸ یکی دیگر از مشکلاتی است که بنا داریم تا در سال ۹۵ آن را اصلاح کنیم تا تنها شماره شرکت‌های گارانتی معتبر در این سامانه ثبت شود.

بنابراین گزارش: در حال حاضر برای دریافت شماره شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و تماس با سامانه ۱۱۸ چندین شماره به مخاطب ارائه می‌شود که مشخص نیست کدام یک نمایندگی اصلی و معتبر محسوب می‌شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟