اخبار لوازم خانگی

ریالی از پول کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی به تولیدکننده‌ها نرسید

ال کا ایران : یک تولید کننده لوازم خانگی با بیان اینکه ریالی از پول کارت اعتباری خرید کالا به بخش تولید نرسید، گفت: اگرمنابع این کارت به تولید‌کنندگان ارایه می شد می توانستیم بدون دریافت تسهیلات لوازم خانگی را با اقساط سه ساله به مشتریان عرضه کنیم.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حسن قهاری با اشاره به اینکه متاسفانه امروز ارتباط بین تولید کنندگان لوازم خانگی و سیاستگذاران بخش صنعت از بین رفته است، اظهار داشت: این در حالی است که سیاست‌های کشورهایی مانند چین در حمایت از صنایع داخلی منجر به پایین آمدن شدید هزینه تمام شده تولید برای تولید کنندگان این کشور شده و این روند تولید بسیاری از کالاها توسط برندهای خارجی در چین را غیر اقتصادی کرده است.

وی افزود: هم اکنون 80 درصد تجهیزات تولید یخچال فریزر به صوت اس کی دی ( قطعات منفصله ) وارد کشورمان می شود. این در حالی است که فناوری ساخت بسیاری از قطعات مذکور در شرکت‌های داخلی وجود داشته و تنها نیازمند سرمایه گذاری برای ورود ماشین آلات و انتقال فناوری است اما امروز بسیاری از تولید کنندگان لوازم خانگی به دلیل سیاست‌های غلط و عدم حمایت بانک‌ها ورشکست شده‌اند.

این تولیدکننده با بیان اینکه تولید کنندگان واقعی واحدهای صنعتی به دلیل اتخاذ سیاست‌های نادرست اکنون در شهرک‌های صنعتی با بحران مواجه و زمینگیر شده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان ارتباط بین تولید کنندگان لوازم خانگی و سیاستگذاران دولتی از بین رفته و تولید کنندگان واقعی در هیچ یک از نشست‌های هم اندیشی حضور ندارند. اتاق‌های بازرگانی نیز رویکردی دولتی داشته و نماینده تولید کنندگان واقعی نیستند بلکه تولید کنندگان واقعی واحدهای صنعتی هستند که به دلیل اتخاذ سیاست‌های نادرست اکنون در شهرک‌های صنعتی با بحران مواجه و زمینگیر شده‌اند. نمونه این سیاست‌های نادرست را در ارایه کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی مشاهد کردیم که متاسفانه اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ، نماینده تولید کنندگان نام گرفت.

وی اضافه کرد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اغلب مواد اولیه و قطعات لوازم خانگی از محل واردات تامین شده و حتی کارتن‌های خالی یخچال هم از ایتالیا وارد شده و تولید کننده به جای این که سود خود را در تولید ببیند، به دلیل سود بیشتر واردات اس کی دی و مونتاژ را در دستور کار قرار داده است. باید نگاه سودجویانه به واردات قطعات لوازم خانگی را به سمت تولید داخل هدایت کنیم. تا کی باید حتی جا تخم مرغی یخچال را از چین وارد کنیم.

به گفته قهادی، تعرفه واردات یخچال فریزر 85 درصد است اما تعرفه واردات قطعات آن به صورت اس. کی .دی ( قطعات منفصله) 35 درصد و به شکل اس. کی. دی 15 درصد است، اظهارداشت: این تعرفه ها مونتاژ کاری این محصول را مقرون به صرفه کرده و اکنون اغلب تولید کنندگان برای سودجویی بیشتر واردات قطعات یخچال فریزر یا سایر لوازم خانگی را تعرفه پایین تر و مونتاژ و عرضه آن در بازار داخلی را با راه اندازی برخی خطوط مونتاژ در دستور کار قرار داده‌اند و بسیاری از برندهای خارجی نیز در انتقال مواد اولیه و دانش فنی ساخت قطعات به تولید کنندگان داخلی بهانه‌تراشی می کنند که باید با تصویب قوانینی از سود جویی آنها جلوگیری و واگذاری سهم بازار کشورمان را به انتقال دانشی فنی ساخت لوازم خانگی داخلی موکول کرد.

این تولیدکننده گفت: برای آنکه تولید واقعی بر اساس اقتصاد مقاومتی شکل گیرد وزارت صنعت باید تولید ملی را زمانبندی کند .به گونه ای که مجموعه های که تنها در زمینه مونتاژ فعال هستند بدانند که طبق چه برنامه ای باید به سمت تولید ملی حرکت کنند.

وی اظهار داشت:ما تا قبل از برداشته شدن تحریم ها جزو مجموعه های ورشکسته بودیم ولی اکنون با توجه به روند مثبت مذاکرات و با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی به زودی جهش صنعتی خواهیم داشت./سراج24/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟