اخبار لوازم خانگی

سایه رکود بر بازار لوازم خانگی/سازمان امور مالیاتی مالیات تولیدکنندگان و فروشندگان راکاهش دهد

ال کا ایران :‌ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت و مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی سپر حمایتی ایجاد کنند، گفت:تولیدکنندگان باید برای ترغیب مردم به خرید کالای داخلی کالاهای با کیفیت و قابل رقابت بسازند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد قسیم عثمانی با اشاره به شرایط رکودی حاکم بر بازار لوازم خانگی گفت:دولت و مجلس باید با ایجاد سپر حمایتی به تولیدکنندگان لوازم خانگی کمک کنند که این سپر می تواند شامل ممنوعیت واردات لوازم خانگی، افزایش تعرفه واردات، حمایت مالی از تولیدکنندگان، معافیت های مالیاتی یا ارائه هر نوع تسهیلات آنها را به بازار بازار برگرداند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط رکودی سازمان امور مالیاتی باید میزان مالیات دریافتی خود را از تولیدکنندگان و فروشندگان کاهش دهد، افزود:در شرایطی که امکان تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان وجود دارد، باید از تولیدات داخلی حمایت کرد، نه اینکه با ایجاد شرایط سخت سبب تشدید آسیب ها شد.
محمدقسیم عثمانی

 

رکود در بازار ساختمان تاثیر چشمگیری روی بازار لوازم خانگی گذاشته است

وی یکی از دلایل رکود در بازار لوازم خانگی را رکود مسکن دانست و ادامه داد: رکود در بازار ساختمان تاثیر چشمگیری روی بازار لوازم خانگی گذاشته است وقتی مسکن خرید و فروش نشود دیگر مردم تمایلی به خرید اجناس نو برای منزلشان ندارند.

عثمانی با تاکید بر ضرورت تغییر فرهنگ مصرف مردم، اظهار داشت: مردم باید مصرف و استفاده از کالای داخلی را بر خارجی ترجیح دهند، که البته تغییر فرهنگ عمومی به سمت خرید کالای داخلی سخت، اما امکانپذیر است.

تولیدکنندگان باید برای ترغیب مردم به خرید کالای داخلی کالاهای با کیفیت و قابل رقابت بسازند

وی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه تولیدکنندگان باید برای ترغیب مردم به خرید کالای داخلی کالاهای با کیفیت و قابل رقابت بسازند، افزود:تولیدکنندگان باید با استفاده از فناوری روز کالایی با ظاهر و طرح و شکلی مناسب بسازند، اما متاسفانه ظاهر لوازم خانگی داخلی با سلیقه امروز مشتریان مطابقت ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید منعطف بوده و خود را با بازار جدید تطبیق دهند،تصریح کرد:ما نباید صنعت تولید لوازم خانگی را که در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نقش مهمی دارد، نباید از دست دهیم.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟