اخبار لوازم خانگی

مذاکرات جدید ایران و آلمان برای تولید مشترک لوازم خانگی

ال کا ایران : یک تیم تحقیقاتی از آلمان برای مشارکت صنعتی با ایران در حوزه لوازم خانگی فعال شده که تا ۲۴ ماه آینده، تولید محصولات به صورت مشترک در ایران را آغاز کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش مهر، با ورود هیات‌های آلمانی به ایران و آغاز بررسی زمینه‌های مشترک همکاری در بخش‌های مختلف صنعتی، قرار است یک تیم تحقیقاتی از آلمان برای مشارکت صنعتی با تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی فعال شده و تولیدات مشترک را در فاصله زمانی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده، وارد بازار ایران کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در ملاقات‌های اخیری که با سرمایه‌گذاران و نمایندگان کمپانی‌های خارجی داشته، این نکته را مورد تاکید قرار داده که از این پس، ورود کالاهای ساخته شده به بازار ایران را با محدودیت مواجه خواهد کرد و در مقابل، تولید مشترک به صورت جوینت‌ونچر و با انتقال تکنولوژی باید در بخش‌های مختلف صنعت ایران شکل گیرد و ۳۰ درصد از محصولات تولیدی نیز صادر شود.

اووه راشکه، یک مقام مسوول از شرکت‌های آلمانی نیز از برداشتن اولین گام برای آغاز فعالیت‌های تجاری و صنعتی در ایران خبرداد و گفت: آلمان به بازار ایران اعتقاد راسخ دارد و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی با ثبات ایران، این کشور بازاری بسیار جذاب برای لوازم خانگی آلمانی به شمار می‌رود، ضمن اینکه پس از لغو تحریم‌ها، به صورت نظام‌مند تلاش کرده‌ایم فعالیت‌های تجاری خود را در ایران توسعه داده و از طریق شرکا و مشتریان محلی سابق خود، به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه نائل شده‌ایم و از این که بار دیگر به بازار ایران باز می‌گردیم، بسیار خوشحالیم.

وی اظهار داشت: بحث انتقال تکنولوژی برای ما مشکل نیست و در مدت بررسی تیم‌های تحقیقاتی خود، در انتظار تامین‌کننده های ایرانی برای بررسی تولید مشترک می‌مانیم، این در حالی است که در صنعت خودرو نیز هم‌اکنون هم قطعات به ایران ارسال می‌شود و در صورت به نتیجه رسیدن بررسی‌ها، تا سال ۲۰۱۷ برنامه‌هایی برای ورود و همکاری در صنعت قطعه‌سازی نیز در دست داریم.

راشکه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که در صورت بروز مسایل سیاسی، ایران را ترک نکنید، تاکید کرد: اگرچه ما هم مثل شما به قوانین کشورمان پایبند هستیم اما این بار ما آمده‌ایم که در ایران بمانیم، ضمن اینکه سالانه ۹ درصد سرمایه خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کنیم و اگرچه در اساسنامه خود برای فروش سهام برنامه‌ای نداریم اما بحث تولید مشترک و انتقال فناوری صنعتی همواره از سیاست‌های ما بوده است.
/مهر/
جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟