اخبار لوازم خانگی

قاليباف مچ ميهمان برنامه را گرفت/اطلاع دياني از قاچاق يخچال هاي دوو

ال کا ایران : اطلاع از كشف 52 کانتینر لوازم خانگی قاچاق در بندرعباس، مديرعامل اين شركت را در برنامه زنده تلويزيوني شوكه كرد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا دیانی شنبه شب  در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، وقتی با این پرسش مجری مواجه شد که به نظر شما، آیا امکان دارد چیزی حدود ۵۲ کانتینر به عنوان پوسته پخچال بیاید ولی وقتی وارد کشور می‌شود، متوجه می‌شویم که یخچال دوو بوده است؟ گفت: اگر دستورالعمل‌ها و جزئیات را در گمرک مشخص کنیم، همه چیز شفاف می‌شود.

قاليباف (مجري برنامه) با زيركي خاصي موضوع را از دياني پيگيري كرد. دياني در پاسخ به اصرار مجری مبنی بر اینکه آیا از این پرونده اطلاع دارید؟ چنین پاسخ داد: بله، خبر دارم.

قاليباف ادامه داد کسی که این کار را کرده حتما از ناشفاف بودن سود کرده است؟ که دیانی در پاسخ گفت: در کتاب تعرفه‌ها، کابینت یخچال تعرفه دارد اما این کابینت با چه شرایطی و چه دستورالعملی بیاید، باید شفاف شود، وگرنه قطعا سوءاستفاده می‌شود. که مجری هم گفت: مثل این پرونده.

حال اين پرونده اي كه مجري به آن اشاره كرد چيست؟
ماجرا از آن جا آغاز شد كه در بهمن سال 94 مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان اعلام كرد: 52 کانتینر لوازم خانگی قاچاق در بندرعباس کشف و ضبط شده است.

 این محموله شامل دو هزار و 28دستگاه یخچال (با برند دوو) ساخت کشور کره جنوبی بوده كه شرکت وارد کننده با اظهار خلاف واقع سعی در منحرف کردن ارزیابان و کارشناسان گمرک داشته و قصد داشته است این محموله را به  بنام اجزا و قطعات فریم یخچال(بدنه پلاستیکی داخل یخچال) وارد كشور كند.

این محموله تحت عنوان بدنه پلاستیکی داخل یخچال در قالب 52 کانتینر 40 فوتی اظهار شده که هر کانتینر دارای 13ردیف سه تایی شامل 39 یخچال است.دو ردیف جلوی در کانتینرها (برای فریب ارزیابان و کارشناسان) شش یخچال بدون در و کمپرسور قرار داده اند در حالی که 11 ردیف بعدی شامل 33 دستگاه یخچال با کارتن و تجهیزات لازم قرار داده شده است.

طبق اظهارات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان، اگر این محموله بصورت صحیح تنظیم و اظهار می شد نیاز به مجوز استاندارد نیز داشت و تعرفه گمرکی آنها نیز از هفت درصد به 76 درصد افزایش می یافت .

هم اکنون ارزش هر دستگاه، حدود 184 دلار ثبت شده در حالی که ارزش واقعی آنها بیش از یکهزارو 800 دلار برآورد می شود.

طي پيگيري هاي خبرنگار ما از يك مقام مسول در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، وي ضمن ابراز نگراني از تكرار چنين اشتباهاتي بيان داشت: پرونده در اين ستاد مفتوح است و در حال پيگيري است و از صدا و سيما نيز به صورت مكتوب خواسته ايم كه در مورد ميهمانان برنامه هايي كه مرتبط با اين ستاد مي شود، استعلامي گرفته شود تا شاهد تكرار اين اشتباهات نباشيم./شمانیوز/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟