اخبار لوازم خانگی

کاهش ۴۰ درصدی تولید لوازم خانگی/ فروش ۱۱ هزار میلیارد تومانی سامسونگ و ال‌جی در بازار ایران

ال کا ایران : غزنوی گفت: سامسونگ و ال جی برای ماندن در بازار ایران و گرفتن سهم این بازار از تولیدات ایرانی در حال جنگ هستند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان در گفتگو با نسیم آنلاین بیان داشت: در سال 94، به طور میانگین چیزی در حدود 37 درصد کاهش تولید در لوازم خانگی داشتیم، و دلیل این کاهش تولید نیز بیش از هر چیز به رکود موجود در بازار برمی‌گردد، البته دلیل دیگری نیز وجود دارد و آن هم این است که بیشتر سهم بازار ایران را خارجی‌ها در دست گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در حقیقت می‌توان گفت که در بازار لوازم خانگی سهم خرید لوازم خانگی ایرانی توسط مردم به دلیل هجوم برندهای خارجی کاهش یافته است.

غزنوی تأکید کرد: تأخیر در رابطه با توزیع کارت‌های اعتباریِ خرید لوازم خانگی داخلی نیز در 6 ماهه دوم سال 94 بسیار در بازار لوازم خانگی تأثیرگذار بود، زیرا مردم منتظر ماندند تا ببینند سرانجام این موضوع چه خواهد شد و همین انتظار نیز باعث شد تا حتی خریدهای عادی خود را نیز به تعویق بیندازند.

وی با اشاره به این که بازار لوازم خانگی در ایران برای برندهای بزرگ جهانی اولین بازار بزرگ دنیا به حساب می‌آید به نسیم آنلاین بیان داشت: حجم این بازار آن چنان بالاست که تمامی برندهای معتبر دنیا می‌دانند با ورود به آن می‌توانند سود کلانی را به دست آورند و بنابراین مشتاق زیادی را خواهد داشت.

سخنگوی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: در حقیقت اگر این‌ها سود 30 تا 40 درصدی داشته باشند چیزی در حدود 6 هزار میلیارد تومان پول سودِ آنان خواهد بود و بدون شک این مبلغ ناچیزی نیست بلکه آن قدر زیاد خواهد بود که باعث شود تا آنان برای ماندن در بازار ایران همه نوع تلاشی داشته باشند.

دبیر مجمع کارآفرینان ایران افزود: تولید برخی از اجناس در ایران 1.5 برابر نیاز بازار است اما با این حال مشاهده می‌کنیم که بازهم کالای خارجی به بازار ما هجوم می آورد.

غزنوی در پایان خاطرنشان کرد: جالب این است که نصف هزینه تبلیغات این برندها در ایران را شرکت مادر در کشوری مانند کره تقبل می‌کند و لذا به جرأت می توان گفت که این‌ها برای ماندن در بازار ایران و گرفتن سهم این بازار از تولیدات ایرانی در حال جنگ کردن هستند. به طوری که تنها دو برند کره‌ای سالیانه 11 هزار میلیارد تومان فروش در ایران دارند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟