اخبار لوازم خانگی

همه برندهای لوازم خانگی ایرانی مانند ارج مشکل ندارند/ برخی هلدینگهای داخل ۵ برند موفق تولید می‌کنند

ال کا ایران : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان این که همه برندهای لوازم خانگی ایرانی مانند ارج مشکل ندارند، گفت: برخی تولید کنندگان داخلی در قالب هلدینگ داخلی ۵ برند موفق تولید می‌کنند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طی 4-3 روز اخیر تعطیلی کارخانه ارج بیکاری کارگران و قدیمی بودن خطوط تولیدی این کارخانه به صدر خبر منتشره رسانه‌ها تبدیل شد که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

روز جمعه محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برای نخستین بار در رسانه ملی به وضعیت اسفناک کارخانه ارج و قدیمی بودن خطوط تولید آن اشاره کرد که روز شنبه موجی از اخبار رسانه‌ها به این مساله اختصاص یافت و مشکلات این کارخانه زیر ذره‌بین رفت.

حسینی مدیرعامل کارخانه ارج در واکنش به اخبار اعلام کرد که ارج نیز جزء شرکت‌هایی که است در راستای اجرای خصوصی‌سازی و اصل 44 قانون اساسی باید واگذار می‌شده، اما این واگذاری به خاطر تاکید برحفظ نام و برند ارج، تا کنون اتفاق نیفتاده است.

حال این سوال مطرح  است که آیا اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای رونق‌دهی به تولید،‌ احیای آن و ایجاد اشتغال است یا قرار است برای حفظ محافظه‌کاری مدیران دولتی سال‌ها بگذرد و در عمل اتفاقی نیفتد.

محمد طحان‌پور در توضیح بیشتر این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: اینکه برخی فکر می‌کنند وضعیت تمام کارخانه‌های تولید لوازم خانگی در کشور شبیه ارج است، کاملا اشتباه بوده و ما برندهای خوبی داریم که اکنون تبدیل به هلدینگ شده و در 5 شاخه کالا تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما متاسفانه برخی کارخانه‌ها همچنان با خطوط قدیمی کار کرده و مدیران دولتی دغدغه‌ای برای تغییر در آن ندارند که اگر این کارخانه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، مدیرعامل آن برای احیای خطوط حتی شب را در کارخانه می‌خوابید، ولی مدیر دولتی دغدغه این گونه مسایل را ندارد و فقط حقوق آن چنانی خود را دریافت می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بر این نکته تاکید کرد که اکنون روند رشد تکنولوژی به حدی است که مصرف کننده باید نظرش تا حدی تامین شود و اگر بخواهیم تولید داخل رونق بگیرد، باید به فکر به روز کردن خطوط تولیدی باشیم نه آنکه ماشین مدل 1950 را بخواهیم با یک BMW مدل جدید رقابت دهیم.

طحان‌پور همچنین در مورد اینکه اصرار بر احیای برند ایرانی همچون ارج وجود دارد و ظاهرا خریداران بیشتر نگاه به زمین کارخانه دارند تا احیای آن گفت: باید تعصبات پوسیده را کنار گذاشت و به فکر معیشت و کارگرانی بود که رزق خود را از همین کارخانه‌ها تامین می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال می‌گویند یک برند کره‌ای چرا باید در ایران تولید کند، در حالی که همین برند برای 10 هزار کارگر و مهندس ایرانی شغل ایجاد کرده و محصول تولید می‌کند نه مونتاژ.

طحان پور افزود: حتی اطلاع داریم که دو برند آرچلیک و بکو ترکیه برای خرید کارخانه ارج درخواست داده‌اند و نباید توقع داشت که این محصولات با نام ارج تولید شود، همانطور که اکنون فیات، بوش و زیمنس در ترکیه و با همان نام ساخته می‌شود، اما به نام ترکیه تمام می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در شرایطی که به دنبال رونق تولید و افزایش اشتغال هستیم، باید تعصبات را کنار گذاشته و راهکارهایی ارائه کنیم که هم اقتصاد مقاومتی را در برمی‌گیرد و هم به نفع کار و سرمایه ایرانی تمام می‌شود.

وی این را هم اضافه کرد که وقت آن رسیده که دولت به جای حمایت از همه تولیدکنندگان تنها تسهیلات خود را برای بخش‌هایی در نظر گیرد که به فکر ارتقای کیفیت، خدمات پس از فروش و بازار مناسب هستند، نه آنهایی که فقط سرمایه ملی را به نام تولید هدر می‌دهند.

نظر شما چیست؟