اخبار لوازم خانگی

اهتمام دولت نسبت به ضابطه مند کردن ورود برندها به کشور

ال کا ایران : معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت نسبت به ضابطه مند کردن ورود کالاهای برندهای خارجی و جلوگیری از قاچاق اهتمام جدی داشته است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محسن صالح نیا شنبه شب در بازدید از مرکز عرضه برندهای خارجی ‘کاسپین مد’ در مشهد افزود: همه همت دولت در سال جاری بر این مهم استوار است که کالاهای برنددار از محل رسمی با حقوق و عوارض تعیین شده وارد کشور شوند.

وی بیان کرد: با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای امسال ورود ضابطه مند و جلوگیری از واردات قاچاق در حوزه پوشاک، تلفن همراه و لوازم خانگی را آغاز کردیم تا واردات برندها و کالاهای خارجی با پرداخت همه عوارض رسمی صورت گیرد و با قیمت کارشناسی شده عرضه شود.

وی اظهار کرد: در مورد واردات تلفن همراه نیز قاعده ای تحت عنوان ‘رجسترینگ’ تعریف شده که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد مرحله اجرایی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی برندها در استان گفت: از سال گذشته تاکنون در نظارتی که بر توزیع و فروش برندها در مشهد انجام گرفت، 10 برند شناسایی و تثبیت و 18 برند جمع آوری شد.

راضیه علیرضایی با اشاره به اشکال توزیع و عرضه برندهای خارجی در کشور گفت: باید کالاهای با برند خارجی، اعتباری اسنادی یا ‘ال سی’ داشته باشند و در سامانه مدیریت ثبت سفارش واردات ثبت شوند که متاسفانه این کار انجام نمی گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه هر نمایندگی عرضه یک برند خارجی تنها به سامانه ارتباط با کشوری که صاحب برند است، وصل بوده و فاقد ال سی است که این مساله، نظارت بر توزیع و فروش آنها را دشوار می کند.

وی اظهار کرد: اگر همه کالاهای دارای برند خارجی ال سی داشته باشند و ثبت سامانه مادر شوند احصای کالاهای قاچاق و نظارت بر عرضه و توزیع آنها آسان خواهد شد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟