اخبار لوازم خانگی

واردات لوازم خانگی قاچاق در قالب قطعه

ال کا ایران : مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از کشف 25 انبار بزرگ لوازم خانگی در تهران و کرج خبر داد و گفت: این کالاها در قالب قطعه وارد کشور شده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عبدالمجید اجتهادی  با اشاره به اینکه این کالاها همه چینی است و از یک نشان خاص شامل یخچال ، جارو برقی و سایر لوازم خانگی بوده است، افزود:‌ نیروی انتظامی استان البرز گزارش چنین انبارهایی را چندی پیش ارائه کرد که ظاهرا همه این کالاها به صورت قاچاق از مبادی ورودی تحت عنوان قطعه از گمرک ترخیص شده است که بعد مشخص شد اینها کالای کامل است، نه قطعه .

وی گفت: گزارش این پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان کرج ارسال شد و در بررسی های اولیه ارزش این کالاها 8 میلیارد تومان اعلام شده بود که بعدا مشخص شد بیش از این است .

اجتهادی با اشاره به اینکه شناسایی این انبارها با تلاش نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه صورت گرفته است، افزود: هم اکنون ارزش این کالاها 30 میلیارد تومان تخمین شده است که کار شناسایی دقیق همچنان ادامه دارد .

وی گفت: متهم اصلی این پرونده به نیت اینکه عوارض گمرکی کمتری پرداخت کند اقدام به این ترفند کرده است چرا که برای واردات این لوازم خانگی باید حدود 40 درصد می پرداخته در حالیکه 4 درصد پرداخت کرده است.

اجتهادی افزود:‌ متهم اصلی پرونده که متواری بود با تلاش پلیس آگاهی تهران در حالیکه از بوشهر به سمت تهران در حال حرکت بود در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد و هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج است و وثیقه 75 میلیارد تومانی برای او در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این کالاها در انبارهایی در استان البرز کشف شد و تعداد محدودی از این کالاها نیز در حواشی تهران کشف شده است .
اجتهادی افزود: بحث شمارش کالا و تعیین ارزش نهایی آن از طریق گمرک همچنان ادامه دارد و به محض اینکه اطلاعات تکمیلی در این خصوص به دست ‌آمد و همچنین اسناد ارائه شده متهم بررسی شد رای نهایی صادر خواهد شد .

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا این کالاها تحویل سازمان اموال تملیکی شده است؟ گفت: این انبارها تحت کلید سازمان اموال تملیکی است و بر اساس قانون، هر کالایی که کشف شود در اختیار این سازمان قرار می گیرد و اینکه این کالاها عرضه، معدوم، مسترد و یا مجدد صادر شود منوط به صدور رای قطعی است.

اجتهادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا گمرک متوجه قطعه بودن این کالاها نشده است ؟‌ گفت :‌ واردکننده به عنوان قطعه اظهار کرده است و امکان بررسی همه کالاها و گذراندن آن از دستگاه X-Ray وجود ندارد و اکنون سازمان گمرک با دستور آقای کرباسچیان با دقت در حال بررسی این موضوع است .

وی افزود ‌: گمرک بررسی می کند که حتی اگر غیر از این محموله ها هم کالاهایی با این رویه و با سوء استفاده از مقررات وارد شده است، در قالب گزارشی به ما اعلام کند.

اجتهادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ‌آیا احتمال دارد در این پرونده، گمرک هم مرتکب تخلف شده باشد؟ گفت:‌ تا به حال چنین چیزی دستگیر ما نشده است و در بررسی ها، اطلاعات و ظنّی مبنی بر اینکه ماموران گمرک دخیل باشند مطرح نشده است و احساس می کنم چنین چیزی وجود نداشته باشد .

اجتهادی گفت :‌ در هر حال این قبیل کالاها پس از خروج از گمرک هر زمان کشف شود قاچاق محسوب می شود و ما از این قبیل مسائل زیاد داریم و برخی با سوء استفاده از مقررات به دنبال راهکارهایی هستند که عوارض گمرکی کمتری پرداخت کنند./خبرگزاری صدا و سیما/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟