اخبار لوازم خانگی

اجرای طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق با تاکید بر حفظ تولید و اشتغال

ال کا ایران : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از اجرای طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق به منظور حفظ تولید و اشتغال داخلی خبر داد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام آغاز طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق به وجود سه گشت نظارتی در سه منطقه جمهوری، شریعتی و سه راه امین حضور تهران اشاره کرد و افزود: طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از یکم مهرماه سال جاری به منظور مبارزه با واردات و فروش هر نوع ازکالاهای لوازم خانگی قاچاق آغاز شده است.


وی همچنین با بیان اینکه کالاهای بدون برگه فروش از مشکلات جدی اجرای این طرح است، اظهارداشت: در خصوص قاچاق یا غیرقاچاق بودن این کالاها به صراحت نمی توان اعلام موضع کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص کالاهای بدون برگه فروش برخی از فروشگاهها نیز گفت: فروشندگان این کالاها 15 روز فرصت دارند به منظور تهیه فاکتور از بنکداران اقدام کنند در غیر این صورت کالای فروشگاههای مزبور جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: در صورتی هم که بنکدار حاضر به ارائه برگه فروش به فروشنده نشود ، واحدهای صنفی می توانند بلافاصله این مسئله را به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی در دستور کار قرار گیرد.

طحان پور در باره اینکه آیا با آغاز طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق قیمت این نوع کالاها افزایش خواهد یافت؟ اظهار داشت : قیمت لوازم خانگی پس از اجرای این طرح افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق به منظور حفظ تولید و اشتغال داخلی است ، گفت : طرح مدنظر مقطعی نبوده بلکه دائمی است.

طحان‌پور با بیان اینکه اطلاع رسانی جمع آوری کالای قاچاق به واحدهای صنفی در بخش لوازم خانگی از ابتدای شهریور سال جاری انجام شده است، اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح به واحدهای صنفی عرضه کننده کالای قاچاق اخطار و در مرحله بعد کالای قاچاق جمع آوری و جریمه نقدی برای واحد صنفی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به اجرا درمی‌آید.

طحان پور افزود: برای فروش رسمی و شناسنامه دار خرید کالا یک مهلت 15 روزه برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است تا برگه های مربوطه را آماده و ارائه کنند و چنانچه خودداری شود، با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

وی نبود آگاهی کافی در بین واحدهای صنفی را موجب خرید برخی کالاهای مشکوک به قاچاق دانست و گفت: کالای دارای برگه فروش با مشخصات خریدار و فروشنده نشان دهنده سلامت تجارت کالاست.

طحان پور با اشاره به شروع مبارزه جدی با قاچاق از مبدا و در گمرک افزود: بارکد 16 رقمی برای کالاهای وارداتی وجود دارد که با ثبت این بارکد در سیستم و به نمایش درآمدن نام کالا می‌توان از قانونی بودن کالا مطمئن شد.

وی با اشاره به اینکه مردم در قبال کالای خریداری شده باید برگه فروش دریافت کنند ، اظهار داشت : در برگه فروش باید مدت زمان ضمانت و نام شرکت مربوطه به طور کامل قید شود.

طحان پور هدف نهایی از اجرای طرح مزبور را ورود قانونی کالا، پرداخت حق و حقوق دولت، ارائه خدمات پس از فروش و شناسنامه دار بودن کالاها ذکر کرد.

نظر شما چیست؟