اخبار لوازم خانگی

مبارزه قاچاق بهانه‌ایی برای گرانی لوازم خانگی

ال کا ایران : رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تکذیب افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: سودجویان در بازار لوازم خانگی با افزایش قیمت می‌خواهند نشان دهند که اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا موجب گرانی شده در حالی که هیچ برندی افزایش قیمت نداشته است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد‌طحان‌پور  با تأکید بر اینکه بعد از اجرای طرح مبارزه با عرضه لوازم خانگی قاچاق در اصناف، هیچ کالایی گران نشده است، گفت: این گرانی حواشی برخی از سوء استفاده‌کنندگان است و با توجه به وفور کالا اجرای این طرح تأثیری بر قیمت‌ها ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: واحدهایی که دارای پرونده کسب نیستند و دارای اجناس قاچاق در واحدهای خود هستند، با جوسازی در بازار می‌خواهند نشان دهند که اگر این اجناس از بازار جمع‌آوری شود، کمبود در لوازم خانگی به وجود می‌آید و با افزایش قیمت در بازار سعی دارند که نشان دهند اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا موجب گرانی شده است.

وی با بیان اینکه لیست قیمت کارخانه‌های تولیدی برای تهیه گزارش به معاون وزیر صنعت تهیه شده است، گفت: مشاهده این فهرست نشان می‌دهد که هیچ کدام از تولید‌کنندگان لوازم خانگی افزایش قیمت نداشته‌اند.

طحان‌پور اظهار داشت: لیست افزایش قیمت لوازم خانگی باید دارای نام و نشان واحد تولیدی باشد و نباید هر لیست قیمت را بدون مشخصات پذیرفت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه برخی تولید‌کنندگان ایرانی با مجوزهای رسمی بین 6 تا 8 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، گفت: این تولید‌کنندگان مجوز افزایش قیمت خود را با توجه به اینکه حدود 2 سال است که هیچ افزایش قیمتی در کالای تولیدی خود نداشته‌اند، در مرداد ماه اخذ کرده‌اند.

وی بیان داشت: البته برخی از این واحدهای تولیدی علیرغم داشتن مجوز 6 تا 8 درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی هیچ افزایشی را تاکنون اعمال نکرده‌اند.

منبع:فارس

نظر شما چیست؟