اخبار لوازم خانگی

طرح تعویض لوازم خانگی فرسوده ادامه دارد

مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی گفت: طرح تعویض لوازم خانگی فرسوده که در تابستان در حال اجرا بود همچنان ادامه دارد. سیدحسین سجادی در گفت‌وگو با ایران ویج در خصوص طرح آزمایشی تعویض لوازم خانگی فرسوده که در تابستان امسال برگزار شد، گفت: در این طرح ۳ تولید کننده داخلی آغاز به جمع آوری…

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی گفت: طرح تعویض لوازم خانگی فرسوده که در تابستان در حال اجرا بود همچنان ادامه دارد.

سیدحسین سجادی در خصوص طرح آزمایشی تعویض لوازم خانگی فرسوده که در تابستان امسال برگزار شد، گفت: در این طرح ۳ تولید کننده داخلی آغاز به جمع آوری لوازم خانگی فرسوده و جایگزینی آن با محصولات جدید تولیدی خود با هدف کاهش مصرف انرژی کردند.

وی دلیل طولانی شدن این طرح را اجرا متفاوت این تولید کنندگان بیان کرد افزود: این طرح که بنا بر برنامه ریزی ها باید در تابستان به پایان می رسید همچنان برای دو شرکت تولید کننده ادامه دارد به همین خاطر جمع بندی نهایی حاصل نشده، همچنین در طرح های پایلوت امکان سعی و خطا نیز وجود دارد که این امر بر مدت زمان اجرای پروژه می افزاید.

سجادی اظهار کرد:  هدف از اجرای این طرح جذب سرمایه گذاران برای پروژه های مشابه است.

مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی در خصوص اجرای مصوبه هیات وزیران برای تولید و واردات لامپ های رشته ای بالای ۴۰ وات گفت: این پروژه که تا آبان ماه ادامه دارد در مرحله اخذ تسهیلات از بانک عامل برای تغییر خط تولید است.
وی بیان کرد: در حال حاضر از ۴ تولید کننده که ۲۰ خط تولید را در بر میگیرند، یکی از تولیدکنندگان پیش از مصوبه به دنبال اخذ تسهیلات برای تغییر خط تولیدی بود، به همین خاطر برای تغییر خط تولید جلوتر از مابقی تولیدکنندگان است.

سجادی گفت: امیدواریم این طرح در زمان بندی مشخص شده به نتیجه برسد و تولید لامپ های بالای ۴۰ وات در کشور متوقف شود.

به گزارش ایران ویج مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی در خصوص مهمترین برنامه حال حاضر سازمان بهره وری انرژی، گفت: قانون رفع موانع تولید مهمترین برنامه در دست اجرا است که فرصت خوبی را برای سرمایه گذاران خصوصی برای اجرای پروژه های بهینه سازی ایجاد کرده است.

وی در توضیح این طرح گفت: با اجرای قانون رفع موانع تولید، اجرا پروژه های توجیه اقتصادی یافته و برگشت سرمایه در مدت کوتاهی صورت می گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد: در شورای اقتصاد ۱۰ پروژه تعریف و دنبال می شود، که ۲ طرح از آنها به روشنایی معابر و ۲ طرح دیگر به سیستم خنک سازی مربوط می شود که در مراحل نهایی ارجا به شورای اقتصاد قرار دارد و پس از آن به صورت مناقصه واگذار می شود.

 

نظر شما چیست؟