اخبار لوازم خانگی

تلاش فیس بوک برای نفوذ به دستگاه‌های اندرویدی

فیس بوک نسخه‌ای سبک از برنامه پیام رسان خود را برای جلب نظر کاربران گوشی های اندرویدی در کشورهایی که به اینترنت پرسرعت دسترسی خوبی ندارند عرضه کرده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این برنامه که Messenger Lite نامیده می‌شود به کاربران امکان می دهد تا پیام، عکس، لینک و غیره را برای دیگر کاربران ارسال کنند.

این برنامه فعلا در دسترس کاربران کشورهایی مانند کنیا، تونس، مالزی، سری لانکا و ونزوئلا قرار گرفته و تازه ترین تلاش این شبکه اجتماعی برای گسترش دامنه نفوذ خود به کشورهای کمتر توسعه یافته محسوب می شود.

استفاده از پیام رسان اصلی فیس بوک به علت تبادل داده زیاد مستلزم صرف هزینه بالایی است و لذا استفاده از آن در صورت اتصال به اینترنت کم سرعت مقرون به صرفه نیست. تعداد کاربران این پیام رسان حدود یک میلیارد نفر برآورد می شود.

حجم برنامه این پیام رسان 10 مگابایت است و در جریان استفاده های آزمایشی سرعت نصب و راه اندازی مناسبی داشته است. کاربران می توانند از این طریق با سرعت مناسبی با هم پیام و برچسب رد و بدل کنند و عکس ها و لینک های خود را ارسال کنند. اما هنوز مشخص نیست دیگر قابلیت های این پیام رسان هم به نسخه سبک تر آن اضافه می شود یا خیر.

فیس بوک برنامه های جاه طلبانه ای برای دسترسی به 5 میلیارد ساکن زمین که به اینترنت دسترسی ندارند یا سرعت اتصال آنها به این شبکه کند است، دارد.

نظر شما چیست؟