اخبار لوازم خانگی

رونق لوازم خانگی در گرو مسکن

در پی اعلان خبر در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی، به نظر می رسد فروشندگان، وارد کنندگان و خریداران این محصول با چالش های جدی مواجه شدند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در پی اعلان خبر در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی، به نظر می رسد فروشندگان، وارد کنندگان و خریداران این محصول با چالش های جدی مواجه شدند. بر این اساس با توجه به تبلیغات بسیار برای استفاده از کالای داخلی،ایا می توان این کالاها را با توجه به افزایش قیمت آن جایگزین کالاهای وارداتی کرد؟

حضور لوازم منزل با برچسب ایرانی در بازار رقابتی ذهن مخاطبان را به این سو می برد که آیا استفاده از این کالا می تواند هزینه های جانبی این لوازم را کاهش دهد یا خیر؟ افراد بر اساس قیمت پایین و یا کیفیت بالا به سراغ کالای خاص در بازار می روند. کالا و لوازم خانگی ایرانی نیز مشمول همین امر است. لوازم منزل داخلی به دلیل آنکه توان کمی برای رقابت با نمونه خارجی خود دارد به دلیل قیمت پایین مشتریان زیادی را به سمت خود جلب می کرد. اما با افزایش قیمت لوازم منزل باید شاهد باشیم و ببینیم آیا متقاضیان استفاده از این کالاها کاهش خواهند یافت یا خیر؟

کالای داخلی؛ تولید کننده یا مونتاژ کننده

آرین توسلی، فعال حوزه اقتصادی در مورد تقاضای مردم برای انتخاب کالا و لوازم منزل گفت: مشکلات واردات در سال های اخیر افزایش یافته است. اکنون بحث علاقه مردم به جنس خارجی وجود ندارد بلکه علاقه مردم به کیفیت یک کالا مطرح است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر بحث جنس داخلی و خارجی نیست؛ البته برخی افراد به دنبال برند هستند اما تعدادشان به نسبت مشتریان این محصولات زیاد نیستند و در جامعه آماری قرار ندارند.

توسلی در ارتباط با کاهش تمایل مردم به خرید لوازم خانگی گفت: اگر اقتصاد کلان ما رونق داشته باشد همه چیز خوب می شود و اگر خوب نباشد همه چیز در بازار خراب می شود. علاقه مردم به جنس با کیفیت به این دلیل است که سال های زیادی می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش تابناک، وی ادامه داد:تفکیک کالای داخلی و خارجی از پایه اشتباه است؛ زیرا ایران در حوزه لوازم خانگی تولید کننده نیست بلکه مونتاژ کننده است؛ به نظر بیشتر کالاها حتی مبلمانی که در ایران ساخته می شود فقط برچسب ایرانی به دلیل فرار از مشکلات واردات دارد. زیرا وقتی تمام قطعات از خارج وارد می شود و ما تنها مونتاژ کننده هستیم چه دلیلی دارد به نام جنس ایرانی فروش داشته باشیم؟ برخی افراد اجناس خود را مونتاژ می کنند که از آرم ایرانی برای تعرفه های خود استفاده کنند. بحث مهم در مورد واردات و لوازم خانگی بحث رونق اقتصادی است.

این فعال حوزه اقتصاد اظهار کرد: نکته جالب توجه ان است که کالاهای خارجی نسبت به سال اخیر زیاد گران نشده ؛ اما گرانی ها مربوط به کالاهای داخلی است. قدرت خرید مردم نسبت به گذشته یک دهم شده است. اگر مسکن رونق پیدا کند افراد به خانه های جدید خود می روند و بنابراین لوازم خانگی خرید می کند و این بحث رونق پیدا می کند. هر حوزه اقتصادی یک لیدری برای خود دارد. لیدر لوازم خانگی مسکن است. اگر مسکن رونق پیدا کند تقاضای مردم برای این بخش افزایش می یابد.

وی در پایان اذعان کرد: واردات لوازم منزل به خصوص مبلمان در سال های اخیر کاهش یافته است زیرا اجناس لوکس محسوب می شده است؛ اما در حال حاضر در حال بهبود است.

نظر شما چیست؟