اخبار لوازم خانگی

درگذشت بنیان‌گذار فیلیپس

آنتون فیلیپ، بنیان‌گذار هلندی شرکت لوازم خانگی فیلیپس، هفتم اکتبر سال 1951 درگذشت. فیلیپ در هلند و در میان خانواده‌ای تاجر به دنیا آمد. ...

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آنتون فیلیپ، بنیان‌گذار هلندی شرکت لوازم خانگی فیلیپس، هفتم اکتبر سال 1951 درگذشت. فیلیپ در هلند و در میان خانواده‌ای تاجر به دنیا آمد. پدرش بازرگان تنباکو و نیز بانکدار بود. او به همراه برادر و دوستش شرکت فیلیپس را در سال 1912 تاسیس کرد. طی جنگ جهانی اول در پی تحریم تولیدات آلمان، محصولات خود را به بازار فرستاد و محبوبیت یافت. این شرکت به مرور، خط تولید سایر تجهیزات و وسایل برقی را، به کارخانجات تولیدی خود افزود و در سال ۱۹۱۴ اولین آزمایشگاه تحقیقاتی مجهز، در زمینه‌های فیزیکی و شیمیایی را راه‌اندازی کرد.

 

در سال ۱۹۲۵، محصول لامپ خلأ در این شرکت تولید شد. دو سال بعد، برای نخستین بار به تولید رادیو پرداخت و چهار سال پس از آن، در ۱۹۳۱ فیلیپس وارد عرصه تولید تلویزیون شد. در دهه ۱۹۳۰ این شرکت توانست، یک میلیون دستگاه محصول خود را به فروش برساند. در سال ۱۹۳۹ زمانی که شمار کارکنان فیلیپس، به ۴۵ هزار نفر رسیده بود، اولین دستگاه ریش‌تراش با برند فیلیپس به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۶۳ نوار کاست صوتی شرکت فیلیپس به بازار عرضه شد، که در زمان خود، موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شد. کمی پس از آن، برای اولین بار، دستگاه رادیو ضبط با برند فیلیپس را تولید کرد. سپس دستگاه ضبط نوار کاست را جهت استفاده به‌عنوان پیغام‌گیر، با دستگاه تلفن ترکیب کرد. در گام بعدی نوار کاست‌هایی با نام تجاری «مینی کاست» در مقیاسی کوچک‌تر تولید شد که گمان می‌رفت به‌عنوان پیغام‌گیر تلفن‌های اداری، فروش خوبی داشته باشد ولی در عمل این محصول به جهت تولید میکروکاست‌های شرکت المپوس، به موفقیت تجاری نرسید.

در سال ۱۹۷۲ اولین سیستم ویدئو خانگی، یا دستگاه وی‌اچ‌اس در بازار تجهیزات الکترونیکی انگلیس ارائه شد. این محصول در مواجهه با استانداردهای بتاماکس که توسط شرکت سونی تولید شده بود، در سطح بین‌المللی فروش زیادی نداشت. در ۱۹۷۸ وسایل صوتی فیلیپس، با لوح نوری به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۸۲ نیز لوح فشرده را با همکاری شرکت سونی تولید و به بازار فرستاد. سپس این محصول به‌ترتیب در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۶ به دی‌وی‌دی و دیسک بلو-ری تجهیز شد. دهه ۱۹۹۰ برای این شرکت، دوران تجدید ساختار و بازسازی فشرده محدوده فعالیت تجاری بود. در سال ۲۰۰۱ مرکزیت شرکت که تا آن زمان، در شهر آیندهوون هلند بود، به شهر آمستردام منتقل شد.  شمار کارگران و کارمندان این شرکت در سال 2015 حدود 106 هزار نفر برآورد شده است.

 

نظر شما چیست؟