اخبار لوازم خانگی

افزایش 53 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

مدیر‌منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رونق ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی و همچنین افزایش ۲۸ درصدی محموله های کانتینری در اسکله های دروازه طلایی اقتصاد ایران طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ابراهیم ایدنی ضمن تشریح عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی شش ماهه نخست سال ۹۵ اظهار کرد: طی مدت یاد شده، در مجموع ۳۹ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۰۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی به ثبت رسید.
 
وی افزود: از این حجم از عملیات بندری، ۲۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۱۴۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۴ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۲۵۳ تن اختصاص به مواد نفتی دارد که به ترتیب ۲۸ و ۲۱ درصد افزایش داشته است.
 
ترانزیت ۲.۲ میلیون تن کالای غیرنفتی
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور طی شش ماه نخست سال جاری را دو میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۲۸ تن اعلام کرد و افزود: در این خصوص، رشد ۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.   
 
افزایش ۵۳ درصدی صادرات غیرنفتی
 
وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را ۱۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۷۰ تن اعلام کرد که ۵۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
 
ترانشیپ کالای غیرنفتی رونق یافت
 
ایدنی از کابوتاژ ۶۴ هزار و ۶۳۳ تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ ۸۴۶ هزار و ۸۳۰ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر انجام شد که ۳۸ درصد رشد داشته است.
 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: طی همین مدت، همچنین ۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۹۵ تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.
 
رونق صادرات فرآورده نفتی
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۵۳ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: طی نیمه نخست امسال، ۴ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۷۶۰ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.
 
به گفته ایدنی، یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۱۱۵ تن مواد نفتی طی این مدت از طریق این بندر به داخل کشور وارد و ۴۸ هزار و ۷۴۱ تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.
 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین از کابوتاژ ۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۶۳۷ تن کالای نفتی در این بندر با رشد ۹ درصدی سخن به میان آورد.
 
رشد ۲۸ درصدی عملیات کانتینری
 
این مقام مسئول از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۱ هزار و ۴۵۹  TEU کانتینر و رشد ۲۸ درصدی حجم این عملیات در پیشرفته‌ترین بندرکانتیتری کشور طی شش ماهه سال جاری، خبر داد.
 
ایدنی در پایان اظهار داشت: بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران طی شش ماهه سال جاری میزبان بالغ بر دو هزار  و ۸۴ فروند شناور با تناژهای مختلف بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ درصدی به ثبت رسید که یکهزار و ۶۶۸ فروند بالای هزار تن وزن داشته‌اند.

منبع: میزان

نظر شما چیست؟