اخبار لوازم خانگی

مبارزه با قاچاق کالا به تجهیزات پزشکی رسید

مبارزه با قاچاق کالا پس از مهلت 15 روزه برای اصناف ، به تجهیزات پزشکی رسید

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از مهلت 15 روزه برای اصناف به منظور جمع آوری کالای قاچاق از ویترین ها و واحدهای صنفی امروز بازرسان اصناف به همراه نمایندگان سازمان حمایت و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران به سراغ فروشندگان لوازم تجهیزات پزشکی رفتند.

طرح جمع آوری کالای قاچاق از اول مهر امسال با هشدار به واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم خانگی کلید خورد و پس از فرصت 15 روزه در بقیه واحدهای صنفی ادامه پیدا خواهد کرد.
در گزارش میدانی از خیابان جمهوری محل عمده عرضه کنندگان لوازم و تجهیزات پزشکی در برخی از واحدهای فروشنده تجهیزات و مواد مصرفی بیماران دیابتی ، تعدادی قرص ویژه دیابتی ها و سر سرنگ قند خون قاچاق و بدون برگه فروش کشف و ضبط شد.
مجتبی یارمحمدی بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران که به عنوان کاشف کالای قاچاق در این طرح حضور داشته است با ارائه هشدار کتبی به صاحبان واحدهای صنفی متخلف و جمع آوری کالای کشف شده ، گفت : در این طرح واحدهای صنفی بررسی و در صورت برخورد با کالای قاچاق یا مشکوک به قاچاق ضمن تعیین فرصت 24 ساعته برای واحد صنفی به منظور ارائه برگه فروش ، وضع کالا مشخص و تعیین تکلیف می شود.
وی با اشاره به اینکه کالای بدون سند فروش رسمی ضبط خواهد شد ، افزود : کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان املاک تملیکی تحویل داده می شود.
تشنج در بازار یکی از مخاطرات اجرای این طرح بوده است که سبب شد مسئولان رسیدگی به وضعیت کالاهای قاچاق در بازار فرصت 15 روزه برای جمع آوری کالاهای مشکوک به قاچاق به اصناف بدهند که پس از جلسه های متعدد رئیس اتاق اصناف ایران با متولیان و معاون اول رئیس جمهور اجرای کلی این طرح منوط به حضور بازرسان اتحادیه ها شد.
محمد اسماعیل قاسمی نماینده حقوقی بازرسی اصناف می گوید : همراهی بازرسان اصناف به عنوان یک نهاد ناظر در کنار نهادهای کاشف برای اولین بار علاوه بر کمک به آرامش بازار سبب ایجاد اطمینان در اصناف می شود که این خودپایشی با حضور اعضاء خود اصناف انجام می شود.
مبارزه با قاچاق کالا و جمع آوری آن از بازار طرح ملی است که برای همه محصولات اجرا خواهد شد و امروز این طرح در سراسر کشور بدون تعیین محدوده زمانی شروع شد.
در کنار بازرسی تجهیزات پزشکی که به دلیل مصرفی بودن آن برای قشر آسیب پذیر و بیمار، این طرح در عطاریها نیز که مبادرت به فروش مواد ممنوعه می کنند ، اجرا شده است./خبرگزاری صدا و سیما/

نظر شما چیست؟