اخبار لوازم خانگی

آشتی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی با مصرف کننده

حمایت از کالای داخلی مدتی است که بیش از پیش مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفته است تا اینجا که کمپین های مختلفی در این راستا ایجاد شده است. اما علی رغم میل مصرف کنندگان ایرانی به خرید کالای ملی، همواره ترسی از کیفیت پایین آن ها ذهن را قلقلک می دهد. به نظر می رسد آن دسته از تولید کنندگان ایرانی که موفق به تولید کالای با کیفیت می شوند، نتوانسته اند با تبلیغ

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی چهارم تا هفتم آذرماه برگزار می شود و به این مناسبت قرار است تا مصرف کنندگان با محصولات ایرانی با کیفیت آشنا شده و گامی موثر در افزایش ملی گرایی و جذب مشتری وفادار برداشته شود.

دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گفت: استراتژی انجمن صنایع لوازم خانگی توسعه بازار داخل، کاهش واردات، افزایش صادرات و خروج از رکود است و در این مسیر به آشتی مردم با محصولات با کیفیت ایرانی نیازمندیم.

حبیب اله انصاری تاکید کرد: صنعت لوازم خانگی یکی از مهمترین رشته های شتاب دهنده توسعه اقتصادی در کل جهان و ایران است. لوازم خانگی تنها صنعتی است که همه اقشار مصرف کننده آن هستند و به عبارت دیگر، مصرف کنندگان آن از روستاییان، شهرنشینان و از سوی دیگر، خانوار ها و نیز نهادها و ادارات هستند. به عنوان مثال یک خانواده روستایی شاید فرش نداشته باشند اما حتما وسایل پخت غذا را دارند.

فقدان فرهنگ مصرف کالای ملی؛ دردی برای جامعه

وی ادامه داد: از دیگر دلایل اهمیت صنایع لوازم خانگی، به نیاز این صنایع به مواد اولیه پایین دستی باز می گردد. فولاد، مس، آلومینیوم و پتروشیمی ها برای ساخت این لوازم استفاده می شوند و به این بدان معنا است که لوازم خانگی برای آنان ایجاد ارزش افزوده می کند.  اما سوال اینجا است که علی رغم پتانسیل های ما چرا بعضی از مصرف کنندگان گرایش به خرید کالای خارجی دارند. اگر این گرایش وجود دارد لزوما به معنای ضعف محصول تولید شده نیست. یکی از درد های جامعه ما نبود فرهنگ استفاده از کالای ملی است. مردم ما نمی خواهند بپذیرند که عدم استفاده از کالای با کیفیت ایرانی، چه تاثیری بر اشتغال و توسعه اقتصادی دارد.

انصاری اظهار کرد: این یک واقعیت است که اگر میزان تولید یک کارخانه حداقل ظرفیت باشد، استفاده از تجهیزات و تکنسین های تخصصی توجیه پذیر نیست.

دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران ادامه داد: با برداشته شدن تحریم ها، امروز نگاه های سیاسی به ایران مثبت شده است و دنیا به دنبال مراودت های تجاری با ایران است. در نمایشگاه پیش رو نیز، چندین کشور حضور خواهند داشت. چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هند، کره جنوبی، ژاپن، فرانسه، استرالیا، مالزی و انگلیس برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

به گزارش عصر اقتصاد، وی در خصوص متراژ نمایشگاه لوازم خانگی گفت: نمایشگاه امسال از نظر متراژ 21 درصد افزایش یافته است و از نظر تعداد شرکت کنندگان، 31 درصد رشد داشته ایم و امیدواریم بازدیدکنندگان عمومی جذب نمایشگاه شانزدهم شوند تا با محصولات ایرانی آشنایی بیشتری پیدا کرده و از مراحل ساخت آن ها بازدید کرده و سوالاتشان درباره کیفیت محصولات پاسخ داده شود.

نظر شما چیست؟