اخبار لوازم خانگی

خرید پوشاک ایرانی، حمایت از کارگاه های تولیدی کوچک

یک تولید کننده پوشاک خرید کالای ایرانی را برای بقای کارگاه های تولیدی کوچک که جوانان و زنان زیادی را به کار گرفته اند، حیاتی دانست.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا مرادی جنتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه بالای تولید در تهران باعث شده است که کارگاه های تولیدی به شهرهای کوچک و روستاها منتقل شوند.
وی ادامه داد: حیات این بازار وابسته به همکاری و همدلی عوامل چرخه تولید مواد اولیه، کارگاه ها، نیروی انسانی و فروشندگان است و برگشت سرمایه آن از 3 تا 12 ماه زمانبر است.
مرادی با بیان این که انتقال کارگاه ها به خارج از تهران 70 تا 80 درصد از هزینه های تولید کاسته است، افزود: زنان و جوانان با فعالیت در کارگاه های کوچک و درآمد حاصل از آن هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین می کنند.
مرادی که کارگاهی در بخش قروه در جزین استان همدان دارد، اظهار کرد: قریب 300 کارگاه در این بخش فعال است و می توان گفت برای همه زنان و دخترانی که تمایل به کار داشته باشند، زمینه فعالیت وجود دارد.
وی با اشاره به گسترش سیستم های فناوری ارتباطات و حمل و نقل، افزود: تولید کنندگان بزرگ بازار تهران، الگو و نقشه کار و مواد اولیه را به شهرستان ارسال می کنند و در کارگاه های ما کارهای اولیه مانند برش انجام می شود و بخشی از کارها برای دوخت و دوز به خانه ها فرستاده می شود.
به گفته این تولیدکننده پوشاک، زنان می توانند با 20 میلیون ریال هزینه و خرید یک دستگاه چرخ خیاطی در منزل مشغول کار شوند و کسانی هم که از عهه این هزینه برنمی آیند، در کارگاه ها مشغول می شوند.
مرادی با اشاره با سابقه تولید پوشاک در ایران و گذر این صنعت از گردنه های رقابت با کالای خارجی و مخصوصا قاچاق افزود: این صنعت برای بقای خود در بازار مقاومت و مبارزه کرده و سازگاری های سختی را متحمل شده است و برای کاستن از هزینه تولید دست به ابتکارات خاصی زده است.
مرادی ایجاد اشتغال، مهارت آموزی و مهاجرت معکوس را از دیگر مزایای انتقال کارگاه های تولید پوشاک به شهرستان ها بیان کرد و افزود: پوشاک تولیدی ما دور از مرکز تولید می شود و به فروش می رسد اما مدیریت این بازار در تهران انجام می شود.
وی از ایرانیان خواست با خرید کالاهای داخلی تولیدکنندگان را یاری و برای فرزندانشان اشتغال ایجاد کنند، زیرا 'خرید پوشاک ایرانی کمک به چرخه تولید ملی است و همه مردم ایران از آن سود می برند.'

نظر شما چیست؟