اخبار لوازم خانگی

يخچال فريزر خانگي با قابليت استفاده از سه منبع انرژي جداگانه

يخچال فريزر خانگي وصحرايي با قابليت کار با گاز شهري و مايع ، بوتان، اتان و برق 220،24و 12 ولت که توسط مخترع ايراني طراحي و ساخته شده ،با وجود درخواست هاي زياد براي توليد انبوه ،کماکان در انتظار جذب سرمايه گذار است..

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، 'کمال خاتمي' مخترع لوازم خانگي افزود: با توجه به اينکه ايران دومين کشور داراي ذخاير گاز در دنياست، جايگزين کردن يخچال هايي که به جاي برق از گاز استفاده مي کنند، ضروري به نظر مي رسيد.
وي بيان کرد: علاوه بر ايران، کشورهاي همسايه از جمله امارات متحد عربي، افغانستان، آذربايجان، کشورهاي آفريقايي و آمريکاي لاتين که به دليل شرايط خاص اقتصادي و جغرافيايي از برق کافي برخوردار نيستنديا منابع غني گاز دارند، مي تواند بازار مصرف خوبي براي يخچال هاي کم مصرف يا با سوخت گاز باشد.
خاتمي اظهارکرد: اين محصول برخلاف يخچال برقي و کولرهاي گازي که بر اساس فرئون فشرده و کمپرسور کار مي کنند داراي هيچ قسمت متحرکي نيست و نيروي محرکه خود را مستقيما از شعله آتش مي گيرد، اساس کار اين يخچال بر پايه جذب و دفع آمونياک در آب است وآمونياک به عنوان ' مبرد سبز' و يکي از بهترين مبردها براي حفظ محيط زيست و صرفه جويي در انرژي از سوي سازمانهاي بين المللي معرفي شده است.
خاتمي افزود: اين محصول را مي توان در منازل با استفاده از گاز شهري به اندازه پيلوت مورد استفاده قرار داد،همچنين قابليت کار با کپسول 11کيلويي به مدت بيش از 20 روز را دارد، مقدار مصرف اين محصول در مقايسه با نوع رايج برقي بسيار پايين است و کارايي و بازدهي بسيار بالايي دارد.
اين مخترع ادامه داد: عدم وجود صدا و ارتعاشات مزاحم به دليل عدم وجود قسمت محرک، برودت زياد دستگاه در مقايسه با نوع برقي، استهلاک پايين دستگاه به دليل عدم استفاده ازموتور، تنظيم برودت داخل يخچال درصورت استفاده از برق يا گاز، هزينه مصرف پايين وبازده بالا وعمر مفيد 15 تا 20سال دستگاه ازمزاياي عمده اين محصول است.
خاتمي گفت: اين محصول علاوه بر کاربرد مصرف خانگي در مناطق نظامي ، عشايري ، مرزي ، باغات و زمين هاي کشاورزي ، هتل ها و مهمان سراها به دليل بي صدا بودن دستگاه قابل استفاده است، در کل اين محصول براي مکان هاي فاقد برق، قابل استفاده است و در نهايت ، استفاده از يخچال هاي جذبي صرفه جويي در مصرف انرژي ، کاهش هزينه هاي بهره برداري،حفظ محيط زيست، بهره برداري مطمئن و آرامش و آسايش خيال به همراه دارد.
وي افزود: اين محصول پس از انجام آزمايش هاي مختلف توسط متخصصان موفق به اخذ تاييديه علمي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان پژوهش هاي علمي کشور شده است .
وي يادآور شد: يخچال فريزرخانگي با قابليت استفاده از سه منبع انرژي جداگانه، جزء طرح هاي ثبت شده در بازار دارايي فکري است و با وجود متقاضي از سوي برخي از کشورها اين طرح کماکان در انتظار جذب سرمايه گذار و توليد انبوه است.

 

نظر شما چیست؟