اخبار لوازم خانگی

کاهش بهای تمام شده نجات بخش صنعت لوازم خانگی

در آستانه برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی که از روز 25 الی 28 مهر در مصلی تهران برگزار می شود نشست مطبوعاتی جناب آقای طحانپور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار گردید.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به افزایش بیش از حد قاچاق لوازم خانگی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند برخورد با قاچاقچیان باید جدی و شدید باشد اتحادیه لوازم خانگی با هدف اطلاع مصرف کنندگان و تشخیص کالای اصل و از قاچاق، اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه لوازم خانگی نمود.

محمد طحان پور افزود: شعار نمایشگاه در سال جاری «اقتصاد مقاومتی و مبارزه با ورود و فروش کالاهای قاچاق» نامگذاری شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان داشت: در نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی تولیدکنندگان خارجی و داخلی حضور داشته و برندهای خارجی حاضر در نمایشگاه دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و شرکت های اصلی و با گارانتی رسمی هستند و مردم با حضور در نمایشگاه عرضه لوازم خانگی به خوبی می توانند کالاهای اصل را از کالاهای قاچاق که از مبادی مختلف و با نام کالاهای با گارنتی به بازار عرضه می شوند را تشخیص دهند.

محمد طحان پور به مسئله برندسازی برخی تولیدکنندگان اشاره نمود و ادامه داد: متاسفانه برخی تولیدکنندگان غیرمجاز اقدام به تولید و فروش کالا تحت عنوان کالای صادراتی با نام خارجی نموده و مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان به وجود می آورند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران که چرا در سال‌های گذشته برخورد کافی با افرادی که به شکل زیرپله‌ای به تولید در این بخش می‌پردازند صورت نگرفته است؟ گفت: تا حدی می‌توانیم در این جریان تاثیرگذار باشیم. به هر حال ما واحدهای متخلف در این حوزه را شناسایی کرده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌کنیم، اما در بسیاری موارد شاهد هستیم که این واحدها یک تعهد داده و بعد از مدتی کالای خود را با نامی دیگر وارد بازار می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص رکود در تولید لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان برتر کشور مشکلی به نام رکود نداشته و در سال 95 بیش از 25 درصد افزایش تولید نیز داشته اند. رکود موجود در صنعت لوازم خانگی مربوط به تولیدکنندگانی است که کالای با کیفیت تولید نمی کنند و خدمات پس از فروش ندارند.

وی ادامه داد: کالاهای بی کیفیت بخشی از فروش محصولات باکیفیت در بازار لوازم خانگی را از آن خود کرده و در آینده نزدیک برای صنعت لوازم خانگی خطرناک خواهد بود؛ چرا که این تولیدکنندگان در جایی تعهدی ندارند.

طحان پور گفت: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی بدون در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضا سالانه تولیدات خود را افزایش می دهند ، در حالیکه در کشورهای پیشرفته ابتدا نیاز بازار سنجیده شده و پس از دریافت تقاضا اقدام به تولید می کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی به تولیدات کشور همسایه یعنی ترکیه اشاره نموده و گفت: این کشور بدون داشتن نفت،گاز،پتروشیمی و مس محصولات خانگی با بهای تمام شده پایین تولید و سهم زیادی از بازار لوازم خانگی ایران را نیز از آن خود کرده است. باید با تشکیل کارگروهی از نخبگان و افراد تحصیل کرده علت بهای تمام شده بالا در کشور را ریشه یابی و راهکارهایی جهت کاهش بهای تمام شده محصولات خانگی ارائه کرد.

محمد طحان پور در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص سهم ورود کالای قاچاق از طریق مناطق آزاد گفت: هیچ آمار رسمی از میزان کالای قاچاق به کشور وجود ندارد. کالاهایی که از این طریق وارد کشور می شوند به علت قیمت پایین تر از قیمت بازار دارای تقاضا هستند. اما این قبیل کالاها دارای مشکلاتی مانند خدمات پس از فروش و مصرف بالای انرژی دارند و غالبا استاندارد نیستند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از گردش مالی ۸۰۰۰ میلیارد تومانی لوازم خانگی در ایران خبر داد و گفت: سهمی بین ۷۰ تا ۷۵ درصد این بازار به تولیدات داخلی اختصاص دارد.

نظر شما چیست؟