اخبار لوازم خانگی

تلویزیون‌های پاناسونیک FZ950 و FZ800 اولین تلویزیون‌های اولد با فناوری +HDR10

پاناسونیک در جریان CES 2018 دو تلویزیون اولد جدید برای عرضه در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. FZ950 و FZ800 اولین تلویزیون‌های اولدی هستند که از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عرضه‌ی تلویزیون پرچم‌دار ۷۷ اینچی سال گذشته‌ی پاناسونیک مدل EZ1000 احتمالا به سال ۲۰۱۸ موکول خواهد شد؛ اما FZ950 و FZ800 مدل‌های کاملا جدید تلویزیون‌های OLED پاناسونیک برای سال ۲۰۱۸ هستند که در سایز‌های ۵۵ و ۶۵ اینچ در دسترس خواهند بود.

اطلاعات ارائه‌شده توسط پاناسونیک نشان از این دارد که تلویزیون‌های اولد ۲۰۱۸ دارای رزولوشن 4K هستند. این مدل‌ها از جدیدترین نسل پردازنده‌ی ویدئویی Hollywood-tuned HCX پشتیانی می‌کنند و پیشرفت‌های سخت‌افزاری قابل‌ توجه دیگری در مقایسه با نسل‌های قبل ارائه می‌دهند. همچنین پاناسونیک همکاری خود را با Hollywood colorist Deluxe ادامه خواهد داد تا از بابت ارائه‌ی دقیق کیفیت تصویر همان‌گونه که مد‌ نظر سازندگان فیلم است اطمینان حاصل کنیم. علاوه بر شرکت Deluxe، تعداد قابل توجه دیگری از استودیو‌های پس از تولید (post-production) صنعت فیلم‌سازی هالیوود، تلویزیون‌های اولد پاناسونیک را  به‌عنوان مانیتورهای مرجع با ابعاد بزرگ در فرآیند خلق و تولید فیلم استفاده می‌کنند. همچنین با در دسترس بودن صفحه‌نمایش‌های جدید برای مشتریان خانگی، شعار معروف پاناسونیک مبنی بر اینکه «هالیوود را به خانه‌ی شما می‌آوریم» هیچ‌وقت تا به این اندازه به واقعیت تبدیل نشده است.

تلویزیون اولد پاناسونیک

اولین تلویزیون‌های اولد با فناوری +HDR10

 FZ950 و FZ800 اولین‌ تلویزیون‌های اولد هستند که از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کنند، این فرمت برجسته‌ی HDR روی ابرداده‌ی پویا (Dynamic Metadata) ساخته شده است. در‌حالی‌که پاناسونیک پخش‌کننده‌ی بلوری اولترا اچ‌دی با قابلیت دالبی‌ویژن ارائه خواهد کرد، تلویزیون‌های اولد جدید از فرمت دالبی پشتیبانی نخواهند کرد.

 

FZ950 و FZ800 از فرمت پایه‌ی HDR10 و (HLG (Hybrid Log Gamma پشتیبانی خواهند کرد و انتظار می‌رود گواهی‌نامه‌های UHD Premium و THX را نیز دریافت کنند، علاوه بر این، شرکت پاناسونیک اعلام کرده است که FZ950 وFZ800 به‌واسطه‌ی استفاده از فناوری گاما، بالاترین نرخ پاسخگویی تصویر در میان تمام محصولات پاناسونیک را دارند.

پاناسونیک می‌گوید:

پردازنده‌ی تصویر HCX در سال ۲۰۱۸ بهبود خواهد یافت. دو سیستم جدید استفاده‌شده‌ی دیگر در تلویزیون‌های 4K جدید Dynamic Scene Optimizer و HDR Brightness Enhancer (تقویت‌کننده‌ی روشنایی HDR) هستند. Dynamic Scene Optimizer از هوش مصنوعی برای تقلید ابرداده‌های پویا در هنگام بازی با منبع HDR 10 استفاده می‌کند و هدف HDR Brightness Enhancer تنظیم دستی یا خودکار محتوای HDR است، به‌منظور درک اینکه کیفیت تصویر در یک اتاق روشن با استفاده از سنسور نور داخلی چگونه به‌ نظر می‌رسد. 

بزرگ‌ترین تغییر سخت‌افزاری در پردازنده‌ی HCX در این مدل‌های جدید معرفی سیستم کاملا جدید داینامیک لوت است. فناوری (LUT (Look Up Table در چرخه‌های حرفه‌ای پس از تولید و پخش به‌طور گسترده در هالیوود و دیگر شرکت‌ها به‌منظور اطمینان از دقت رنگ استفاده می‌شود. فناوری LUT تاکنون بر اساس فضای رنگ استفاده‌شده در منبع تنظیم می‌شد؛ اما با این نوآوری، HCX به‌طور خودکار میانگین سطح روشنایی یک صحنه را ارزیابی می‌کند و از هوش مصنوعی برای بارگذاری LUT مناسب در آن صحنه استفاده می‌کند. این سبب بهبود چشم‌گیری در صحنه‌های با روشنایی متوسط می‌شود و این موضوع باعث می‌شود صحنه‌ها بیش از گذشته طبیعی به‌ نظر برسند.

تلویزیون اولد پاناسونیک

 مدل FZ950 از بلندگوهای با فناوری Tuned By Technics بهره می‌برد. این نوع از بلندگو اولین بار در تلویزیون پاناسونیک EZ1000 معرفی شد. هر دو مدل FZ950 و FZ800 از ویژگی Absolute Black Filter (فیلتر مشکی مطلق) به‌منظور به‌ حداقل رساندن بازتاب نور محیط در صفحه‌نمایش بهره می‌برند.

تنها تفاوت میان FZ950 و FZ800 طراحی و بلندگوهای آن‌ها است. تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه و قیمت این محصولات ارائه نشده است؛ اما پاناسونیک در ماه فوریه کنفرانس سالانه‌ی خود را میزبانی خواهد کرد و انتظار می‌رود اطلاعات بیشتری درباره‌ی این محصولات در آینده‌ی نزدیک دریافت کنیم. FZ950 و FZ800 تنها در اروپا عرضه خواهند شد. /زومیت/

نظر شما چیست؟