اخبار لوازم خانگی

مشکل تامین کالاهای گرمایشی در پایان سال نخواهیم داشت

با توجه به نگرانی خریداران بازار لوازم خانگی کشور در خصوص کمبود کالا در ماه های پایانی سال، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت : کالاهای گرمایشی در پایان سال به قدر کافی وجود دارد و مردم نگران تامین کالا در این بازار نباشند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نوسانات ارزی و مشکلات تامین مواد اولیه که طی چند ماه گذشته گریبانگیر تولیدکنندگان داخلی شده بود، پای خریداران واقعی را از بازار لوازم خانگی برید.

کمبود کالا و حجوم خریداران غیر واقعی به سبب دلال بازی برخی از افراد باعث شده بود تا عده ای از اختلاف قیمت کارخانه و بازار سودهای آنچنانی به جیب بزنند و در این میان تنها خریداران واقعی بازار بودند که متضرر شدند.

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و اتمام ماه های محرم و صفر این نگرانی بازهم وجود دارد که خریدارانی که قصد تهیه جهزیه و یا خرید وسایل گرمایشی برای منزل خود دارند باز هم با مشکل کمبود کالا و احتمالا شروع دلال بازی ها در بازار شب عید باشند.

محمد طحان پور – رئیس اتحادیه لوازم خانگی – در همین رابطه به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : بازار لوازم خانگی هم اکنون مانند بسیاری دیگر از بازارهای داخل کشور در رکود به سر می برد، البته علت اصلی رکود در این بازار عدم خرید کالا توسط خریداران در ماه های محرم و صفر است که همه ساله این رکود را در ماه های عزای امام حسین (ع) تجربه کرده ایم و امری عادی است.

وی افزود :  از طرفی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما مردم به دنبال خرید کالاهای گرمایشی مانند بخاری، آبگرمکن و حتی تلویزیون هستند. تلویزیون به دلیل کوتاه شدن روز در این ماه ها، استفاده بیشتری در خانه ها پیدا می کند و خانواده ها زمان بیشتری را صرف دیدن تلویزیون می کنند.

طحان پور ادامه داد : با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم، مردم نگران تامین کالاهای گرمایشی نباشند. این کالاها به وفور در بازار وجود داشته و هیچگونه کمبودی در این کالاها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت آشفته ماه های ابتدایی سال و کمبود کالا در بازار گفت : ما در ماه های اول کمبود کالا هم گفته بودیم که بودن کالای گران بهتر از نبودن آن است. مشکلات ارزی تولیدکنندگان داخلی را با مشکلات عدیده مواجه کرده بود که با اجازه افزایش قیمتی که به آنها داده شد تا حد زیادی مشکلات تولیدشان برطرف گردید.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان گفت : هنوز مشکلات کمبود مواد اولیه در بازار وجود دارد اما به آن شکل نیست که خریداران نگران کالاهای مورد نیازشان در پایان سال شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟