اخبار لوازم خانگی

نگاهی به تفاوت های فرش دستباف و ماشینی

جلوه‌ی که یک فرش در خانه و محل زندگی ما می‌تواند ایجاد کند هیچ وسیله دیگری قدرت انجام چنین کاری را ندارد اما نوع فرش و جنس آن هم در روند زیبایی بی‌تاثیر نخواهد بود و همواره ما را در انتخاب، دچار تردید می‌کند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اولین هدف از خرید فرش، حفظ ایمنی و سلامتی پاها است. پس اگر دقت کنیم و کفپوشی را به خانه بیاوریم که علاوه بر طرح و رنگ زیبا و دلنشین این ضمانت هم برایمان فراهم شود، دیگر نیازی نیست نگرانی و دلهره داشته باشیم.

اما سوالی که اکثرا ذهن خریداران را به خود مشغول کرده این است که خرید فرش دستباف یا خرید فرش ماشینی؟ کدام یک می‌توانند نیاز ما را از داشتن کفپوشی ایمن و راحت که هم ضامن سلامتی بوده و هم زیبا باشد را برآورده سازد؟

راجع به فرش دستباف چه می‌دانید؟

در هر صورت کالا یا فرشی که توسط دستان هنرمندان خوش‌ذوق و ماهر ساخته و یا بافته شود، ارزش زیادی خواهد داشت به خصوص فرش دستباف که به علت علاقه شدید مردم به این کفپوش، همه نگاه‌ها به سمت آن روانه می‌شود و حاصل بی خوابی کشیدن‌های بافندگان در طی چندین سال است که با دقت و زیبایی هر چه تمام تر تار و پود آن روی دار قالی بافته شده و نقش می‌بندد.

درست است که خرید فرش دستباف هزینه زیادی برای ما خواهد داشت و احتمال اینکه عده‌ای از مردم در آشفته بازار این روزها توانایی خرید آن را نداشته باشند بسیار خواهد بود اما باید نسبت به مزیت‌هایی که در آینده نصیبمان خواهد شد آگاه باشیم.

چرا فرش دستباف بخریم؟

 

وقتی پای فرش دستباف به میان آید، راجع به اثر هنری با ارزشی صحبت می‌کنیم که رج به رج آن باید با مهارت و هنر خاصی بافته شود.

در کیفیت و زیبایی نقشه‌ این فرش‌ ها هیچ شکی نیست اما اگر بدانیم که وجود آن‌ها در خانه، سلامت ما را تضمین می‌کنند؛ برای خرید، یک لحظه هم تردید نخواهیم کرد.

خصوصیات و ویژگی‌های فرش دستباف

  1. فرش دستباف با طرح‌های سنتی و پر انرژی و رنگ های زنده و چشم‌نواز به یک اثر هنری زنده تبدیل شده است.
  2. به کار بردن پشم و پنبه در بافت اغلب این فرش ها باعث ماندگاری و دوام بالای آن است.
  3. فرش دستباف به علت اینکه از الیاف طبیعی در بافت آن استفاده شده، هیچ‌گونه حساسیتی به وجود نمی‌آورد و در اثر پاخوردن، شست و شو و نور نه تنها از زیبایی آن کم نمی‌شود بلکه ارزش آن بیشتر و بیشتر هم می‌شود.
  4. از ویژگی‌های دیگر فرش دستباف این است که در تابستان سرد، و در زمستان گرم است و به همین خاطر کفپوشی است که در تمام سال می‌تواند آرامش ما را تامین کند./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟