اخبار لوازم خانگی

باید برای صادرات لوازم خانگی تلاش کنیم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور گفت: در شرایط فشارهای اقتصادی کنونی کشور و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور گفت: در شرایط فشارهای اقتصادی کنونی کشور و تحریم ها، تولید کنندگان باید برای افزایش صادرات تلاش کنند.

محمد طحان پور شب گذشته در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی مشهد، اظهار کرد: تلاش میکنیم تولید خوب را تقویت و حمایت کنیم و این وظیفه تمام ایرانی هاست.
وی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور و عدم مراودات تجاری با خارج از کشور، افزود: باید این شرایط را درک کنیم و برای افزایش صادرات به کشور های همسایه که امکان بیشتری برای مراودات اقتصادی با آن ها وجود دارد، تلاش کنیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، افزود: لوازم خانگی تولید داخل کشور از کیفیت مناسب برخوردارند، اما به دلایلی برخی از این کالا‌ها را با برند های خارجی در بازار عرضه می‌کنند و فقط می‌توان از طریق داشتن گارانتی، ایرانی بودن آن را تشخیص داد.
وی اظهار داشت: کالا‌هایی که با برند‌های خارجی وارد بازار می‌شود و از طریق پیامک با عنوان ‘لوازم خانگی بانه’ اطلاع رسانی می‌گردد، در واقع کالا‌های تولید خوب داخلی است که برخی سوداگران با تعویض برچسب ها به عنوان کالای خارجی با قیمت های بالاتر به مردم می فروشند.
طحان پور با بیان اینکه رکود در بازار لوازم خانگی وجود ندارد اما به دلیل فشارهای اقتصادی و افزایش نرخ ارز، قدرت خرید کاهش یافته و اکنون مردم به قدر نیاز کالا خریداری می کنند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مواد اولیه برای تولید لوازم خانگی توسط واحد‌های تولیدی داخل کشور تامین میشود که با کاهش قیمت مواد اولیه، می توان به تولید لوازم خانگی در کشور کمک کرد.
وی با تقدیر از زحمات برگزار کنندگان نمایشگاه لوازم خانگی مشهد، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های اینچنینی کار دشواری است، امیدواریم در سال آینده شاهد حضور بیشتر غرفه های شرکت کنندگان باشیم.
بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم صوتی و تصویری و هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت تا ۲۸ دی ماه از 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟