فناوری

اروپا به پیروی از واشنگتن فعالیت های هواوی را متوقف می کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت هوآوی به عنوان یکی از غول های فناوری و دومین تولید کننده بزرگ گوشی های ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت هوآوی به عنوان یکی از غول های فناوری و دومین تولید کننده بزرگ گوشی های همراه در سطح جهان شناخته می شود. اما این شرکت چینی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و طی یک سال اخیربارها از سوی دولت های آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی تحت فشارهای اقتصادی وسیاسی قرار گرفته است.

دولت های مذکور معتقدند که گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی توسعه داده شده توسط هواوی اطلاعات کاربران را شنود و جاسوسی می کند.

بنیان‌گذار این شرکت چینی برای چندمین بار هرگونه وابستگی و همکاری با دولت چین را تکذیب کرده و ادعای جاسوسی محصولات و تجهیزات این شرکت را بی‌اساس خوانده است.

این ادعاها برای نخستین بار توسط دونالد ترامپ مطرح شد و هم اکنون کمیسیون اروپا با پیروی از دولت واشنگتن، ممنوعیت استفاده از تجهیزات این شرکت چینی را بررسی می کند که در نتیجه فعالیت های مخابراتی و اینترنتی شرکت هوآوی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به زودی ممنوع و متوقف اعلام خواهد شد.

به نظر می رسد دولت آمریکا برای متقاعد کردن سایر کشورها تمام تلاش خود را کرده و هوآوی با ممنوعیت فعالیت در اروپا روبرو است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟