فناوری

تجربه‌ای نو از کار با گوشی هوشند با 10 قابلیت برتر گلکسی S10

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دنیای گوشی‌های هوشمند اکنون آنقدر پیشرفت کرده که گاهی به نظر می‌رسد دیگر امکان ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دنیای گوشی‌های هوشمند اکنون آنقدر پیشرفت کرده که گاهی به نظر می‌رسد دیگر امکان ندارد بتوان قابلیتی جدید در آنها پیدا کرد. اما سری گلکسی S10 این فرض را برهم زد. جدا از قابلیت‎های برجسته و شناخته‎شده‎ای مثل اشتراک بی‎سیم شارژ، اسکن اثر انگشت اولتراسونیک، لنز دوربین فوق عریض و غیره، قابلیت‎های بسیار کاربردی دیگری هم در این سری از پرچمداران سامسونگ وجود دارد که می‎تواند تجربه شما از کار با یک گوشی هوشمند را کاملا متحول کند اما بسیاری از کاربران آشنایی چندانی با آنها ندارند. در این مطلب 10 مورد از این قابلیت‎ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

  1. با میانبر مخصوص، مستقیما از صفحه قفل به برنامه موردنظر بروید

سری محصولات گلکسی S10 با ایجاد امکان میانبر برای اپلیکیشن‎ها در صفحه قفل، در واقع امنیت و راحتی کار را با هم ترکیب کرده است. با استفاده از این قابلیت با یک حرکت ترکیبی همزمان اسکن اثر انگشت و کشیدن انگشت روی صفحه، مستقیما وارد اپلیکیشن موردنظر خود می‎شوید. کافیست طبق معمول انگشت خود را روی صفحه قرار دهید تا اثر انگشت‎تان توسط گوشی اسکن شود، سپس در همان حالت انگشت را روی آیکون اپلیکیشن موردنظر ببرید تا باز شود. این قابلیت بخصوص برای زمان‎هایی بسیار کارآمد است که نیاز دارید فورا به یکی از اپلیکیشن‎های پرکاربردتان دسترسی داشته باشید و البته در عین حال نباید امنیت دستگاه‌تان را هم به خطر بیندازید.

فناوری اسکن اثرانگشت سری گلکسی S10 سامسونگ بالاترین سطح امنیت را برای گوشی هوشمند ایجاد کرده و اتحادیه FIDO نیز این مسئله را در بررسی‎های خود تایید کرده است. حالا و با استفاده از این قابلیت شما گوشی در اختیار دارید که در مسیری بسیار امن و در عین حال بسیار سریع، شما را به اپلیکیشن موردنظرتان می‎رساند.

  1. با Bixby Routines زندگی را مدیریت کنید

فرض کنید بلافاصله بعد از آنکه سوار خودروتان شدید، موسیقی موردعلاقه‎تان پخش شده و بیکسبی هم گوشی را به حالت کنترل با فرمان‌های صوتی ببرد و البته همه این کارها بدون حتی دست زدن به گوشی انجام شود. بعد هم وقتی به سرکار خودتان رسیدید، حالت لرزش بدون صدا برای تماس‎های دریافتی فعال شده و وای‏فای قطع شود. به همین ترتیب دستیار هوشمند شما، متناسب با محل‎های مختلفی که در طول روز به آنها مراجعه می‏کنید، کارهای از پیش‎ تعیین شده‎ای را انجام داده و گوشی‎ هوشمندتان را در بهترین حالت و کارکرد برای آن مکان قرار دهد. علاوه بر این بعد از تنظیم کردن چند روتین بصورت دستی، بیکسبی عادات شما را یاد گرفته و روتین‎های جدیدی را مناسب برای شرایط متفاوت شما، پیشنهاد می‎دهد. دیگر نیازی نیست بصورت مداوم تنظیمات گوشی خود را بصورت دستی تغییر دهید، زیرا Bixby Routines همه کارها را بصورت هوشمند به جای شما انجام خواهد داد.

تنظیم دستی این روتین‎ها هم بسیار ساده است. مثلا برای قدم زدن‎های خود می‎توانید روتینی تعیین کنید که به محض وصل شدن هدفون، موسیقی شروع به پخش کند یا وقتی به خانه برگشتید، فورا وای‎فای فعال شود یا اپلیکیشن خاصی باز شود. اگر اهل بازی هستید، روتینی ایجاد کنید که به محض ورود به بازی، گوشی به حالت Do not disturb برود تا نوتیفیکیشن‎ها حواس‎تان را پرت نکنند.

لیست کارها و حالت‎هایی که با Bixby Routines می‎توانید انجام دهید بی‏نهایت است. هرچه تعداد روتین‎های تعریف شده‏تان بیشتر باشد، زندگی‎تان ساده‎تر خواهد بود.

  1. حالت «کار با یک دست» برای استفاده از گوشی در هر شرایطی

آیا شده است مجبور باشید در حالی که یک دست‎تان پر است، از گوشی استفاده کنید؟ بارها شده که وسط آَشپزی، وقتی می‎خواهیم دستور غذا را از روی گوشی چک کنیم، فقط یکی از دست‎ها تمیز است. نمایشگر بزرگ و بی‎حاشیه سری گلکسی S10 باعث می‎شود برای پایین کشیدن بخش بالایی و دسترسی به نوتیفیکیشن‎ها در حالت عادی نیاز به جابجا کردن گوشی در دست خودتان یا استفاده از هر دو دست داشته باشید. اما در حالت «کار با یک دست» یا One Hand Mode دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت.

این قابلیت (در صورت فعال بودن حالت کنترل با اشاره یا Gesture Controls) براحتی و تنها با بالا کشیدن گوشه صفحه نمایش فعال می‎شود و در صورت فعال نبودن حالت کنترل با اشاره، سه ضربه روی کلید هوم آن را فعال می‎کند. با فعال شدن حالت «کار با یک دست» نسخه‌ای کوچک‎تر از صفحه اصلی در اختیارتان قرار می‌گیرد که حتی دورترین نقطه بالای صفحه هم براحتی برای یک دست شما قابل دسترس می‎شود. بعد از آنکه کارتان با این حالت تمام شد، برای برگشت به حالت عادی تنها کافی‎ست روی قسمت مشکی دور صفحه کوچک شده ضربه بزنید.

  1. صفحه بزرگتر با کنترل از طریق اشاره

اگر می‎خواهید بیشترین استفاده ممکن را از صفحه نمایش بدون حاشیه AMOLED خود داشته باشید، کافی‎ست حالت «اشاره تمام صفحه» یا Full-Screen Gesture را فعال کنید. در این حالت نوار فرمان پایین صفحه نیز حذف می‎شود و کل صفحه به تصویر موردنظر شما اختصاص داده می‏شود. برای استفاده از فرمان‎های داخل نوار هم کافیست از مکان هرکدام از آنها یعنی چپ، راست یا وسط، صفحه را از پایین به بالا بکشید. حتی اگر با این حالت هم راحت نیستید، می‏توانید خودتان مکان و جهت کشیدن فرمان‎های Back و Recent Apps را مشخص کنید، فرمان Home همیشه در وسط آنها قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از فراموش کردن محل کشیدن صفحه برای این فرامین، سه خط خاکستری در مکان آنها نمایش داده می‎شود.

  1. یک استراحت هوشمند با گزینه «بیصدای موقت»

با زیاد شدن تعداد نوتیفیکیشن‎ها در دنیای دیجیتالی امروز، خیلی از ما در مواقعی که برای چند دقیقه نیاز به سکوت و تمرکز داریم از گزینه Do Not Disturb استفاده می‎کنیم که گوشی را به حالت بی‎صدا برده و همه نوتیفیکیشن‎ها را غیرفعال می‎کند. اما مشکل اینجاست  که گاهی فراموش می‎کنیم گوشی را از این حالت خارج کنیم و تماس یا نوتیفیکیشن مهمی را از دست می‎دهیم.

حالا قابلیت «بی‎صدای موقت» یا Temporary Mute در گوشی گلکسی S10 سامسونگ به شما امکان می‎دهد با دقت دقیقه، مشخص کنید که برای چه مدتی می‎خواهید گوشی‎تان در حالت بی‌صدا باقی بماند. به این ترتیب مثلا بعد از تمام شدن جلسه یا بیدار شدن از خواب، گوشی بصورت خودکار به حالت باصدا رفته و شما تماس یا نوتیفیکیشن مهمی را از دست نمی‎دهید.

  1. صرفهجویی متناسب در مصرف باتری

با استفاده از حالت صرفه‎جویی متناسب یا Adaptive Power Saving، گوشی گلکسی S10 تنظیمات باتری را در طول روز و متناسب با استفاده شما تغییر داده و به این ترتیب بیشترین استفاده را از هر بار شارژ گوشی خود خواهید داشت. این قابلیت که از فناوری هوش مصنوعی سامسونگ استفاده می‎کند، الگوهای استفاده شما از گوشی را یاد گرفته و ضمن فعال نگه داشتن اپلیکیشن‎های پرکاربرد، مانع مصرف انرژی توسط اپلیکیشن‌های بدون استفاده در پس زمینه می‎شود.

در فواصل طولانی که کاربران تعداد زیادی ویدیو تماشا یا بازی می‎کنند و بصورت ناگهانی به سفر رفته و لازم دارند که گوشی برای مدت طولانی‏تری روشن بماند، گوشی بصورت خودکار وارد حالت صرفه‎جویی باتری یا Power Saving می‏شود تا زمان استفاده را طولانی‏تر کند. معمولا کاربران وقت کافی ندارند که همیشه بر میزان استفاده از باتری خود نظارت کرده و تنظیمات را بصورت متناسب تغییر دهند اما حالت Adaptive Power Saving این کار را همواره و به شکلی هوشمند انجام می‎دهد.

  1. یک مربی عکاسی حرفهای

قابلیت پیشنهاد کادر یا Shot Suggestion در سری گلکسی S10 با استفاده از یادگیری ماشین و بر اساس تحلیل بیش از 100 میلیون عکس، به شما کمک می‎کند مانند یک حرفه‌ای عکس بگیرید. تنها کافیست این قابلیت را روشن کنید تا با دستوراتی روی صفحه شما را راهنمایی کند تا بهترین عکس ممکن را از سوژه موردنظرتان بگیرید.

این قابلیت بخصوص برای زمانی بسیار مناسب است که بخواهید از یک فرد یا مکان در نورهای مختلف عکاسی کنید، زیرا هوش مصنوعی گوشی ترکیب‎بندی مناسب برای هر حالت را به شما پیشنهاد خواهد داد. در عکس‎برداری از طبعیت مواردی مانند تراز بودن خط افق یا موقعیت قرارگیری شما و موارد دیگر توسط این قابلیت به شما نشان داده می‎شود.

  1. با استفاده از قابلیت Grid Lines مثل یک حرفهای محتوای تصویری بسازید

نکته کلیدی در گرفتن عکس از بالا معروف به عکس «از دید پرنده» این است که دوربین کاملا تراز باشد. قابلیت Grid Lines روی گلکسی S10 در رسیدن به این تراز به شما کمک می‎کند. بعد از روشن کردن این قابلیت از طریق تنظیمات گوشی، یک راهنمای تراز روی صفحه ظاهر می‎شود و به کمک آن می‎توانید مطمئن شوید که دوربین را کاملا صاف در دست گرفته‏اید. تنها کافی‎ست دایره وسط صفحه را با راهنما تنظیم کنید، کار تمام است! حتی مبتدی‎ترین کاربران هم با این روش می‎توانند عکسی کاملا حرفه‌ای در حالت دید پرنده بگیرند.

این قابلیت‎ برای ویدیوبلاگرها هم بسیار مفید است. وقتی دوربین را در حالت سلفی روی یک سه‎پایه یا هر لوازم جانبی دیگری قرار می‏دهید می‏توانید مطمئن شوید که تصویر بدون لرزش و کاملا تنظیم و سوژه در وسط تصویر باشد. با ترکیب 3*3 Grid سری گلکسی S10 با دیگر قابلیت‎های هوشمند دوربین، حتما محتوایی می‏سازید که همه از دیدنش شگفت زده شوند.

  1. ویرایش عکس با استفاده از هوش مصنوعی در قابلیت Style

آیا می‎دانید که حالا می‎توانید ویرایش عکس‎هایتان را به هوش مصنوعی بسپارید؟ قابلیت Style که اولین بار در سری گلکسی S10 استفاده شده از یادگیری عمیق GAN استفاده کرده و پس از تحلیل هوشمند عکس و تشخیص سوژه از پس زمینه، افکت‎های متفاوتی مانند Color Pencil, Comic, Watercolor و Pastel را روی آن اعمال می‎کند. ترتیب و نحوه استفاده از این افکت‎ها برای هر عکس متفاوت است به شکلی که نهایتا به نظر می‏آید آن عکس در ابتدا با وسیله موردنظر شما، ایجاد شده است.

همه این قابلیت‎ها در اپلیکیشن گالری گلکسی S10 بصورت پیش‎فرض وجود دارد. فقط کافیست عکس موردنظرتان را انتخاب کنید، روی آیکون قلم در پایین صفحه ضربه زده و بعد گزینه Style را از منوی More Options در گوشه بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید. حالا هوش مصنوعی گوشی افکت‎ها را به بهترین شکل مناسب برای عکس‎تان، به آن اضافه خواهد کرد.

  1. از خودتان ایموجی انیمیشنی بسازید

قابلیت AR Emoji حالا در سری گلکسی S10 تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده و قابلیت جدید Mini Motion هم به آن اضافه شده است. در این حالت و با استفاده از فناوری رهگیری حرکت، کاربر می‎تواند کل حرکات بدنش را بصورت زنده در آوتار انیمیشنی خودش در گوشی مشاهده کند. این آواتارها که با طراحی بهتر، اکنون حرکات طبیعی‎تری هم دارند، دقیقا همه کارهای شما را تقلید خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟