اخبار لوازم خانگی

مردم چشم‌انتظار ایجاد زیرساخت‌های تخریب‌شده در پلدختر هستند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امام‌ جمعه پلدختر با بیان اینکه حدود ۴۰۰ خانوار این شهر سیل‌زده هنوز بسته ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امام‌ جمعه پلدختر با بیان اینکه حدود ۴۰۰ خانوار این شهر سیل‌زده هنوز بسته لوازم‌خانگی را دریافت نکرده‌اند، گفت: مردم چشم‌انتظار ایجاد زیرساخت‌های تخریب‌شده در پلدختر هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی عصر امروز در دیدار با رئیس بسیح اصناف کشور با بیان اینکه سپاه در بحث سیلاب در پلدختر بسیار خوب عمل و قرارگاه‌هایی هم ایجاد کرد، اظهار داشت: حُسن‌ختام همه بحث‌های جهادی به فرمایشات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای باز می‌گردد، پیام ایشان در بحث گروه‌های جهادی، نیروهای جهادی و کار جهادی برای ما فصل‌الخطاب است.

وی با اشاره به اینکه از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری که باید به آن دقت کرد بحث تقوا، ایمان، پاکی، درستی، توجه به امورات جهادی واجتناب از محرمات است، افزود: ایشان با این دیدگاه به یک کار مقدس نگاه می‌کنند که این در دنیا نمونه ندارد، هم‌چنین چنین چیزی در کشورهای دیگر نیست که یک حادثه‌ای در یک کشور برای مردم رخ بدهد و مردم آن به این شکل ورود پیدا کنند و بخواهند کمک‌حال آن‌ها باشند.

امام‌جمعه پلدختر با تبریک فرارسیدن عید غدیر عنوان کرد: مردم پلدختر مردمی ولایتمدار، صددرصد شیعه امیرالمومنین (ع)و محب ائمه‌معصومین هستند، بیش از 80مرتبه این شهر مورد بمباران رژیم بعث قرار گرفته که آخرین بمب هم روز گذشته منفجر شد، شهدای  زیادی را این شهرستان تقدیم انقلاب کرده‌است.

وی بیان کرد: شهر پلدختر به هویزه ثانی شهرت دارد که تابلوی هویزه ثانی در ورودی شهر بود، اما سیل آن را باخود برده و این نام در قلب ما حک شده‌است.

موسوی گفت: مردم پلدختر خونگرم، محترم و آسیب‌دیده از سیل هستند، در این شهر خانواده‌ای وجود دارد که 20سال در مدارس معلمی کرده و بازنشست شده ولی امسال پس از سیلاب زندگی خود را از دست داده و باید از صفر شروع کند، از این دست افراد در پلدختر زیاد داریم.

امام‌جمعه پلدختر تصریح کرد: در خطبه‌های نماز جمعه به این مطلب اشاره کردم که ما هیچ‌وقت نمی‌گوییم مناطق سیل‌زده اشباع‌شده و نیاز به کمک ندارد، پلدختر هنوز هم نیازمند کمک خیرین است چون تمام زیرساخت‌های این شهر از بین رفته‌است، مردم چشم‌انتظار این هستند که زیرساخت‌ها ایجاد شود.

موسوی اظهار داشت: زندگی مردم پلدختر بر اساس کشاورزی‌ست و صنعت خاصی در این شهر وجود ندارد، منطقه زیودار و بن‌لار این شهرستان قطب انجیر سیاه ایران بوده و انجیر آن به خارج کشور هم صادر می‌شد، اما کشاورزی پلدختر در سیلاب ضربه دیده‌است.

وی با بیان اینکه اصناف مظلوم‌ترین قشر در پلدختر هستند که رسیدگی درستی به آنان در سیلاب نشده‌است وحتی ما نتوانستیم یک بسته ویژه اصناف تهیه و به آنها بدهیم، اصناف این شهر سیل‌زده آن‌قدر مناعت‌طبع دارند که برخی از آن‌ها800میلیون تا یک میلیارد تومان جنس در مغازه برای فروش داشته‌اند و همه را آب برده و الان 45میلیون تومان وام با دردسر و مشقت  به آنان تعلق گرفته‌است.

امام‌جمعه پلدختر عنوان کرد: حدود 400خانوار در شهر پلدختر وجود دارد که هنوز بسته لوازم‌خانگی را دریافت نکرده‌اند که استاندار لرستان قول داد که این موضوع را پیگیری کند، امیدوارم این موضوع پیگیری شود چون ظلم در حق آنها شده‌است./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟