تغییر قیمت لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

تخفیف لوازم خانگی به دلیل رکود بازار/قیمت لوازم خانگی تغییر چندانی نداشته است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  رئیس صنف لوازم خانگی همدان گفت: قیمت لوازم خانگی از سوی شرکت‌ها تغییر چندانی ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  رئیس صنف لوازم خانگی همدان گفت: قیمت لوازم خانگی از سوی شرکت‌ها تغییر چندانی نداشته اما چون تب خرید لوازم خانگي توسط مردم فروکش کرده و بازار راکد شده وبه همین دلیل تخفیف لوازم خانگی برای فروش بیشتر در نظر گرفته‌اند. امیر خانجانی در ادامه به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع است بنابراين اغلب نمایندگی‌ها به سمت کالای قاچاق روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت برای جلوگیری از کمبود کالا نسبت به واردات مبادی غیر رسمی سخت‌گیرانه برخورد نمی‌کند.
خانجانی با بیان اینکه در حال حاضر به میزان کافی کالا در انبارها وجود دارد گفت: متأسفانه تعدادی از کارخانه‌های داخلی تولید را تعطیل کرده‌اند چراکه فروش کاهش یافته و بنکداران کالا را در انبارها دپو کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که قدرت خرید مردم افزایش نیابد همچنان رکود در بازار لوازم خانگی حاکم است، افزود: تقریباً قشر متوسط توان خرید خود را از دست داده‌اند.

براساس گفته های وی، قیمت لوازم خانگی از سوی شرکت های تغییر قابل توجهی نداشته و تنها راهکار شرکت های برای فروش بیشتر و جلب توجه مشتریان برگزاری جشنوارهای های فروش و تخفیف لوازم خانگی است.

رئیس صنف لوازم خانگی همدان در پایان به مشکلات واحدهای صنف لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: تراکنش این صنف بالا و رقابتی اما سودهای عایدی پایین است.

 قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته است

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی هم با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته است، گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی، کمبود سرمایه در گردش است که در صورت رفع آن، نیاز بازار داخل تأمین خواهد شد.

حمیدرضا غزنوی در خصوص چالش‌های صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های تولید لوازم خانگی با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی فعال هستند، بيان کرد: افزایش قیمت ارز موجب شد تا نقدینگی واحد‌های تولیدی کاهش یابد.

غزنوی تأکید کرد: اگر مشکلات واحد‌های تولیدی به ویژه تأمین سرمایه در گردش برطرف شود عرضه کالا به بازار بیشتر می‌شود و حتی ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت کافی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اما این تولیدات الزاماتی دارد که مهم‌ترین آن تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی است.

غزنوی از جمله دلایل افزایش قاچاق لوازم خانگی را ممنوعیت کامل واردات و کاهش حضور برند‌های خارجی در بازار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قاچاق فرصت مناسبی برای حضور مؤثر در بازار یافته است.

به گزارش فارس، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: قاچاق در زمان‌های مختلف نقش خود را تغییر می‌دهد و حتی در زمان‌هایی قاچاق از داخل به خارج انجام می‌شود، اما در حال حاضر شاهد واردات غیرقانونی لوازم خانگی هستیم.

 وجود ۶ میلیارد دلار ارزش افزوده در صنعت لوازم خانگی

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در این خصوص گفت: لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ کشور است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت فعالند. همچنین ۶ میلیارد دلار ارزش افزوده در صنعت لوازم خانگی وجود دارد.
علیرضا محمدی دانیالی افزود: در شرایط تحریم و خالی شدن بازار از برند‌های خارجی، تولیدکنندگان داخلی با افزایش میزان و کیفیت تولید این خلاء را به شکل مطلوبی پر کرده‌اند و پاسخگوی نیاز مشتریان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟