اخبار لوازم خانگی

نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K ساخته می شود+ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر می خواهید بدانید که نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K چیست و دقیقا قرار است ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر می خواهید بدانید که نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K چیست و دقیقا قرار است چه کاری انجام دهد، باید بگوییم که این نمایشگر قرار است شمارا به سرزمین دنیای سه بعدی ببرد.

در نمایشگرهای امروزی برای اینکه بتوانید محتواهای سه بعدی را تماشا کنید، قطعا نیاز به هدست واقعیت مجازی دارید. اما در نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K شما بدون نیاز به این ابزار به راحتی می توانید محتوای تصویر را به صورت سه بعدی تماشا کنید و از دیدن فیلم های سه بعدی لذت ببرید.

نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K

درست در اوایل سال 2019 بود که شرکت Looking Glass Factory  نمایشگر سه بعدی خود را برای کسب وکارهای مختلف که نیازمند این نمایشگر بودند رونمایی کرد. حال با نزدیک شدن به پایان سال 2019 میلادی شرکت Looking Glass Factory اعلام کرده که نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K و البته با عمق بیشتر را اختراع و قصد دارد تولید کند.

نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K

بنا بر ادعای این شرکت، اگر به واقع موفق شده باشد محصولی با این ویژگی تولید کند و به صورت انبوه با بازار عرضه شود، کاسبی واقعیت های مجازی دچاز تحول خواهد شد. البته این تحول به معنای تعطیلی این کسب و کار نیست اما حداقل می توان گفت که عینک های و هدست های واقعیت مجازی دچار چالشی جدی خواهند شد.

در خصوص نکات فنی این نمایشگر بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده، فناوری کاملا جدیدی در این نمایشگر هولوگرافیک ۳۲ اینچی با وضوح ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسلی استفاده شده است.

نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K

کمپانی سازنده این محصول نام آن را The Looking Glass ۸K نهاده که به گفته سازندگان این نمایشگر از آن می توان برای مصارف خرده فروشی، نقشه کشی، تصویربرداری پزشکی و سرگرمی استفاده کرد. اگر مغزتان سوت نمی کشد جالب است بدانید که در این نمایشگر برای نمایش ۳۳.۲ میلیون پیکسل با طیف ۱.۰۷ رنگ در ۶۰ هرتز، سخت افزارهای بسیار قدرتمندو نرم افزارهای مختلف و جدیدی ترکیب شده اند. همین ها باعث شده تا محتوای سه بعدی نمایش داده شده را بیننده بتواند بدون استفاده از هیچگونه ابزار جانبی مانند هدست واقعیت مجازی ، مشاهده کند.

نمایشگر هولوگرافیک با وضوح ۸K

خط و نشان این نمایشگر می تواند برای کسب و کار هدست های واقعیت مجازی خطرناک باشد اما در هر صورت رقابت در دنیای تکنولوژی به همین صورت است. از طرفی بعید به نظر می رسد این محصول به تولید انبوه بسیار زیادی برسد و خواهان زیادی هم داشته باشد چراکه قطعا ما با یک محصول گران طرف هستیم که خرید آن برای همه ی افراد ممکن نیست.

خبر خوب این است که قرار است این نمایشگر جذاب در نمایشگاه Digital Content Expo ژاپن رونمایی شود و در آن محل متخصصان تکنولوژی از نزدیک با این محصول آشنا شوند. هر کسی هم که دلش می خواهد این محصول را زودت ببیند کافی است سری به شهرهایی نظیر هم اکنون در نیویورک، هنگ گنگ، سانفرانسیسکو و توکیو بزند چراکه مدل های نمایش آن در شهرهای مذکور قرار دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟