اخبار لوازم خانگی

قطع همکاری ال جی و سامسونگ با گلدیران و سام الکترونیک

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران از قطع همکاری ال جی و سامسونگ با ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران از قطع همکاری ال جی و سامسونگ با ایران خبر داد و گفت: با جمع شدن دو برند لوازم خانگی کره ای از بازار، برندهای ایرانی جایگزین خواهند شد.

به دنبال قطع همکاری ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

علیرضا موسوی‌ مجد اظهار کرد: اکنون کارهای مقدماتی انجام و تولیدات آزمایشی آغاز شده است و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباس‌شویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

وی افزود:‌ مشتریان محصولات سامسونگ نگرانی نداشته باشند، زیرا خدمت گارانتی را تا ۱۸ ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش را تا ۱۰ سال پس از خرید دریافت خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران بیان‌ داشت: زیرساخت‌های تولید محصولات جدید همان زیرساخت‌هایی است که در زمان همکاری با این شرکت کره‌ای به ایران آورده شده بود و اکنون حدود ۳۰ درصد نیرویی که در پی تبعیت کره‌ای‌ها از تحریم‌های آمریکایی به ناچار تعدیل یا بیکار شده بودند به‌ تدریج در حال بازگشت به کار هستند.

موسوی مجد گفت: شرکت‌های ایرانی با همه قدرت در راستای سیاست‌های کشور در حرکتند تا خلاءهای بازار لوازم‌خانگی پوشش داده شود.

وی تاکید کرد:‌ هر چند حرکت کره‌ای‌ها خوب نبود، اما برکت آن برای کشور حرکت در مسیر خودکفایی و ارتقای داخلی‌سازی بود و محصولات یاد شده از طریق منابع تامین خارجی جایگزین با بهترین کیفیت مواد اولیه ساخته می‌شوند.

مرتضی میری رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران نیز در این زمینه اظهار کرد: پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: اکنون شرکت سام در حال تولید آخرین تلویزیون‌ها با استفاده از پنل‌های باقی‌مانده سامسونگ و عرضه آن‌ها به بازار است و به زودی تلویزیون‌های جدید این شرکت راهی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران ادامه‌ داد:‌ یک سالی از قطع همکاری ال جی و سامسونگ با شرکت ایرانی همکار با ال‌جی کره می‌گذرد و محصولات تولیدی آن به جی‌پلاس تغییر نام یافته است، این شرکت نیز از حدود هشت ماه قبل نسبت به نصب تابلوهای جدید و جایگزینی آن با تابلوهای ال‌ جی اقدام کرده بود.

بر اساس گزارشی از ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۳.۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، در این مدت ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد ۲۴.۲ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه پارسال داشته است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۷ درصدی نشان می‌دهد.

علاوه براین تولید انواع تلویزیون در این مدت با افت ۸.۸ درصدی همراه شد و به ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟