بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال جی
اخبار لوازم خانگی

بهترین تلویزیون های ال جی 2020 در سایز 55 اینچی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برند ال جی از مجموعه نام های آشنا در صنعت لوازم خانگی دنیاست و در ایران به ...

رسول غروبی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برند ال جی از مجموعه نام های آشنا در صنعت لوازم خانگی دنیاست و در ایران به خوبی شناخته شده است . در این نوشته قصد داریم به معرفی بهترین تلویزیون های ال جی بپردازیم. اگر قصد خرید سایز محبوب 55 اینچ را دارید این مقاله و سایر مقالات مرتبط را در سایت ما مطالعه کنید.

بهترین تلویزیون های ال جی در سایز 55 اینچی

تلویزیون ال جی OLED55B9PUA

تلویزیون ال جی OLED55B9PUA در بسیاری از نقد های معتبر دنیا در رده بهترین تلویزیون های ال جی و حتی کلیه برند ها قرار گرفته است. تلویزیون های اولد در سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده اند و این امر بیشتر به خاطر توانایی آنان در خاموش و روشن کردن هر پیکسل به شکل مجزا است. نتیجه این توانمندی به دست آوردن رنگ سیاه خالص و کنتراست بالا است. این تلویزیون بدون شک یکی از بهترین کیفیت های تصاویر را در میان رقبا ارائه می دهد. شاید در حال حاضر نتوانید برای تماشای تلویزیون در یک اتاق تاریک گزینه ی بهتری از این تلویزیون پیدا کنید. این تلویزیون دارای مزایای دیگری از جمله انعکاس عالی و روشنایی مناسب است و در یک اتاق روشن نیز به خوبی عمل می کند .

بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال جی

در تصاویر متحرک نیز به لطف زمان پاسخ بسیار سریع خود مناسب عمل می کند و برای بسیاری از گیمر ها می تواند عملکرد رویایی داشته باشد.یک نگرانی در مورد تمامی برند های OLED  وجود دارد و منحصر به این تلویزیون نیست و آن نگهداری دائمی تصویر و سوختن دائمی است.

این اتفاق در صورتی که از محتواهای معمول و طبیعی استفاده کنید هرگز اتفاق نمی افتد و بیشتر به خاطر استفاده از محتواهای استاتیک است. به همین دلیل گفته می شود شاید استفاده از اولد ها برای بازی طولانی  چندان مناسب نباشد زیرا از محتواهای استاتیک استفاده می کنند که برای مدت طولانی نمایش داده می شوند. ال جی اقداماتی برای جلوگیری از سوختگی انجام داده است مانند محافظ صفحه نمایش و ABL) Auto Brightness Limiter) .

به طور کلی این مدل یک تلویزیون بسیار عالی است و توصیه بسیاری از کارشناسان برای تلویزیون های 55 اینچی است.

2- تلویزیون ال جی  OLED55B8

اگر برای تهیه مدل قبلی کمی از نظر بودجه دچار مشکل شده اید می توانید مدل تلویزیون  ال جیOLED55B8 را در نظر بگیرید . این مدل فقط از نظر ویژگی هایش یک پله پایین تر قرار دارد  و مانند مدل قبلی بسیار شگفت آور عمل می کند . ویژگی هایی که در این مدل وجود ندارد شامل HDMI 2.1، پشتیبانی از variable refresh rate و eARC . این ویژگی ها برای پایین آمدن قیمت حذف شده اند و کیفیت تصویر به همان خوبی باقی مانده است و عملکرد آن در کل برجسته است . LG B9 بهترین توصیه ماست و LG B8 بهترین جایگزین به دلایل بودجه ای برای آن است.

3- تلویزیون ال جی OLED55C9P

بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال جی

عملکرد  تلویزیون ال جی OLED55C9P  بسیار بهتر از مدل B8  است. اگر به دنبال یک مدل پیشرفته هستید و توانایی پرداخت بیشتری دارید C9  می تواند پاسخگوی شما باشد. بهترین کیفیت یک تلویزیون را می توانید  در این مدل مشاهده کنید و در بسیاری موارد به راحتی مدل های قدیمی تر سال 2018 ال جی مثل B8 را پشت سر خواهد گذاشت و  به همان اندازه کارایی دارد.  به درگاه 2.1 HDMI  مجهز است و مصرف کنندگان خصوصا گیمر ها از آن راضی خواهند بود.

بهترین تلویزیون های ال جی که در سال 2020 می توانید بخرید

اگر علاقمند به خرید تلویزیون های ال جی هستید در ادامه ما تعدادی دیگر از بهترین تلویزیون های ال جی که در سال 2020 می توانید بخرید را بدون محدودیت سایز به شما معرفی می کنیم .

LG بهترین تلویزیون های 4K OLED  راتولید  می کند. نه تنها برای برند خودش بلکه پنل های OLED را به تولیدکنندگان رقیب از جمله پاناسونیک، فیلیپس و سونی نیز می فروشد که سپس آنها در تلویزیون های خود استفاده می کنند.

4- تلویزیون ال جی OLED55E9PLA

بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال جی

تلویزیون ال جی OLED55E9PLA با صفحه نمایش با کیفیت اولد وضوح 4 کی سیستم عامل webOS پشتیبانی از HDR ،HDR10، دالبی ویژن،  HLG ،HDR Advancedو 4 ورودی HDMI و یو اس بی 3 می تواند دلایل خرید دیگری نیز به شما بدهد از جمله رنگ سیاه عمیق، حس واقعیت تصویر و صدای مناسب. حرکات می تواند در قیاس با سایر مدل ها طبیعی تر باشد و این مدل بهترین رنگ سیاه در میان سایر مدل ها را ارائه نمی کند. ظاهری شبیه C9 ارائه می کند اما صدای بهتری نسبت به آن دارد.

5- تلویزیون ال جی OLED55C8PLA

بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال جی

تلویزیون ال جی OLED55C8PLAبا صفحه نمایش با کیفیت اولد وضوح 4 کی سیستم عامل webOS پشتیبانی از HDR HDR10 دالبی ویژن، HLG ،HDR Advanced، و 4 ورودی HDMI و یو اس بی 3، روشنایی عالی نیز ارائه می دهد.

تصاویر طبیعی، پردازش حرکت Iffy، بهبود تصاویر بی کیفیت شگفت انگیز و منوهای تا حدودی گیج کننده و صدای متوسط از دیگر ویژگی های مثبت و منفی این تلویزیون هستند.

این مدل 2018 ال جی به اندازه ی هم خانواده ی 2019 خود یعنی C9  خوب نیست اما همچنان به شدت توان رقابت در بازار دارد و لازم نیست اشاره کنم یکی از دلایل آن قیمت بسیار پایین تر آن است.

نامگذاری مدل های تلویزیون های ال جی

اگر شما هم از نام های مختلف تلویزیون ها خسته شده اید و تشخیص میان آن ها برای شما سخت شده است در اینجا سعی می کنیم تا حدودی نامگذاری های برند ال جی را برای شما شرح دهیم .

برای تلویزیون های اولد ال جی ساختار نامگذاری کمی ساده تر است مثلا برای مدل LG C9 OLED عنوان کمی گیج کننده LG OLED55C9PUA ذکر می شود. طبیعتا LG به نام سازنده اشاره می کند OLED به نوع پنلی که در ساخت این تلویزیون به کار رفته است اشاره می کند و 55 اندازه صفحه مورد نظر شماست .( اندازه به اینچ) . در اینجا حرف C  برای تلویزیون های میان رده ال جی است که هر سال مدل های جدید در آن عرضه می کند. مدل های اقتصادی یا مدل هایی بر حسب  بودجه با حرف B  و سری های شیک با حرف  E  و پنل های نازک تر در سری W  و سری های پیشرفته تر با حرف Z  طبقه بندی می شوند.

بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال جی

عدد 9 در LG OLED55C9 اشاره به سال ساخت دارد و در این مدل سال ساخت 2019 است و در مدل هایی مانند E8 و C8 سال ساخت 2018 است. در انتهای شماره نیز 3 حرف وجود دارد که نشان دهنده ی قلمروی است که این مدل در آن به فروش می رسد به عنوان مثال PUA برای مدل هایی است که در آمریکای شمالی به فروش می رسد و PLA برای مدل هایی است که در انگلستان به فروش می رسد.

با این حال، در نامگذاری مجموعه های LED کمی متفاوت عمل می کنند. ال ای دی های ال جی اکنون به جای “Super UHD” تحت عنوان “NanoCell” قرار گرفته اند اگرچه هنوز پنل های LED ال جی سالهاست که ساخته می شود.

LG NanoCell 9 Series – که “9” دوباره به نسخه 2019 آن اشاره دارد بنابراین می دانید که به روز است به عنوان “LG 65SM9500PUA” نامگذاری شده است، این بار اندازه مدل (65 اینچ) جلوتر  است. پس از آن برچسب “S” برای تلویزیونهای Super UHD / NanoCell، در مقایسه با “U” برای تلویزیونهای UHD ساده تر ، “L” برای تلویزیونهای LED که 4K نیستند به کار می رود. LG همچنین برای تلویزیون های OLED و یا Plasma (اکنون تولید آن قطع شده) از “P” استفاده می کرد اگرچه این برچسب ها را در مجموعه های جدید پیدا نمی کنید.

به طور کلی برند ال جی به دلیل بهره بردن از اولد، که بهترین و بروزترین فناوری نمایشگر ها محسوب می شود، همچنین زاویه دید بسیار عالی و پلت فرم هوشمند خود توانسته است چالش های بزرگی برای رقبای خود ایجاد کند. اما برخی ویژگی های منفی در برخی مدل های آن نیز وجود دارد که می توان به مشکل کنتراست پایین، یکنواختی خاکستری متوسط، قیمت بسیار بالای آن در مقایسه با رقبای خود که ارزش خرید آن را کم می کند، اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟