قرنطینه بدون چاقی در کرونا
خانم ها بخوانند!

قرنطینه بدون چاقی در ایام کرونایی!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به علت شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی نظیر تعطیلی باشگاه ها و سالن های ورزشی ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به علت شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی نظیر تعطیلی باشگاه ها و سالن های ورزشی انجام شده و برخی از شهرهای جهان و ایران نیز در قرنطینه هستند. بیشتر مردم برای حفظ سلامتی خود از خانه هایشان بیرون نمی آیند و در نتیجه فعالیت فیزیکی و تحرک کمتری نسبت به قبل دارند و همین مسئله باعث چاقی هر فرد می شود. حال سوال اصلی این است که چه کار هایی می توان انجام داد تا قرنطینه بدون چاقی داشته باشیم؟

در ادامه چند توصیه ذکر شده که با کمک آن ها می توانید در ایام کرونایی قرنطینه بدون چاقی را نیز تجربه کنید.

در خانه ورزش کنید

اگر در این دوره نمی توانید به باشگاه بروید از مربی ورزشی خود یک برنامه تمرین در خانه درخواست کنید.اولین قدم برای لاغری و یا جلوگیری از چاق شدن، ورزش به همراه رژیم غذایی متناسب با هر فرد است. اگر هر فرد به طور معمول روزانه در خانه بین ده تا سی دقیقه نرمش یا ورزش کند و در کنار این فعالیت بدنی رژیمی مناسب نیز داشته باشد، می تواند گام بزرگی در راستای سلامتی و البته تناسب اندام خود بردارد.

قرنطینه بدون چاقی و ورزش در خانه

با مراجعه به اپلیکیشن های ارائه دهنده برنامه های تمرینی و یا فضای مجازی می توان در خانه ورزش کرد اگرچه پیش از انجام حرکات بهتر است با یک متخصص مشورت شود. با رعایت نکات ذیل می توانید یک قرنطینه بدون چاقی داشته باشید.

همچنین در کنار رژیم غذایی، می توانید از نوشیدنی های خانگی که چربی سوز هستند نیز استفاده کنید. برخی از مواد خوراکی اگر در زمان مناسب مصرف شوند در دراز مدت به لاغری شما کمک بسیاری خواهند کرد.

قرنطینه بدون چاقی

نوشیدنی زیره سبز:

برای تهیه این نوشیدنی که به چربی سوزی شکم کمک بسیاری می کند باید دو قاشق زیره سبز را به مدت یک شبانه روز در آب ریخته و صبح روز بعد آن را جوشانده و از صافی رد کرده و مقداری لیمو ترش و عسل به آن اضافه کنید.به مدت دو هفته هر روز صبح این نوشیدنی را میل کنید.

نوشیدنی کرفس:

کرفس در لاغری و از بین بردن چربی های شکم و پهلو تاثیر زیادی دارد. شما می توانید هر روز صبح  به صورت ناشتا آب کرفس را با مقداری لیمو ترش و کمی نمک سبز مخلوط و میل کنید. هم چنین از کرفس در سالاد یا انواع سوپ نیز استفاده کنید. این ماده غذایی به علت فیبر و کلسیم و ویتامین سی بالا، بسیار برای بدن مفید پس از خوردن آن غافل نشوید.

نوشیدنی خیار:

برای درست کردن این نوشیدنی جادویی شما ابتدا یک خیار را نصف می کنید و با جعفری و آب یک لیمو ترش و مقداری زنجبیل رنده شده همراه با یک قاشق آب آلئو ورا میکس کرده و به مدت چهار هفته قبل از خواب یک لیوان از این نوشیدنی را میل می کنید.

در مجموع اگر می خواهید اندام خوبی داشته باشید باید مصرف انواع شیرینی جات و روغن را از وعده های خود حذف کنید و به جای آن ها از شیرینی طبیعی مانند عسل یا خرما و انواع روغن های جامد یا مایع مانند روغن زیتون و کنجد استفاده کنید.

هم چنین مصرف نان سبوس دار به جای بقیه نان ها بسیار بهتر است. اگر شما جزو دسته ای از مردم هستید که در وعده شام خود هم برنج مصرف می کنید این مسئله نیز باعث چاقی از ناحیه شکم می شود پس بهتر است فقط در وعده ناهار خود آن هم به اندازه ی ده تا پانزده قاشق سرخالی برنج مصرف کنید.

موضوع دیگری که در فرایند لاغری بسیار تاثیر دارد زمان است.

شما باید در یک زمان مشخص غذا بخورید، به طور مثال صبحانه بین ساعات هشت تا نه، ناهار بین ساعات دوازده تا یک و شام بین ساعات هفت تا هشت سرو شود. هم چنین باید ما بین این ساعت ها از میان وعده هایی مانند یک میوه یا یک لیوان شیر و.. استفاده کنید. سعی کنید تعداد وعده هایتان را زیاد و مقدار آن را کم کنید در واقع می توانید آخرین وعده را ساعت ده شب با خوردن یک لیوان شیر گرم به پایان برسانید.

جویدن آدامس و خوردن آب، به کمتر غذا خوردن شما کمک بسیاری می کند. در زمان قرنطینه هر زمان که بی دلیل به سمت تنقلات یا غذا می روید بهتر برای جلوگیری از این کار آب مصرف کنید. آب هم برای سلامتی هم برای شادابی پوست و دفع سموم بدن بسیار مفید است.

آرام غذا بخورید

قرنطینه بدون چاقی در ایام کرونایی

تند تند غذا خوردن باعث سیر نشدن شما می شود و به معده تان اجازه هضم بهتر غذا را نمی دهد پس به آرامی و با حوصله غذا را میل کنید.

سعی کنید در قرنطینه داخل خانه فعالیت کنید و همیشه یک کاری برای انجام دادن داشته باشید، تحرک باعث چربی سوزی در بدن شما می شود با انجام کار هایی مانند ظرف شستن و یا آشپزی، حدود دویست کالری می سوزانید.در این دوره که باید بدن شما مقاوم باشد حتما از انواع قرص های تقویتی به ویژه ویتامین سی و دی استفاده کنید. با رعایت نکات بالا می توان از افزایش وزن اضافی جلوگیری کرد و در واقع قرنطینه بدون چاقی را در این روزها تجربه کرد. البته پیشنهادات بالا برای افرادی که دچار بیماری هستند توصیه نمی شود و حتما باید با یک فرد متخصص و یا پزشک مشورت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟