اخبار لوازم خانگی

چگونه اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم را تمیز کنیم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم جزو اسپیکرهای هوشمند محسوب می شوند. کاربران با ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم جزو اسپیکرهای هوشمند محسوب می شوند. کاربران با استفاده از اسپیکر هوشمند می توانند چراغ ها را خاموش کرده، یک یادآور تنظیم کنند و یا سوال بپرسند. هم اکنون شرکت های بسیاری مانند آمازون، گوگل و اپل در این حوزه فعالیت دارند. با ورود فناوری هایی مانند واقعیت مجازی و اینترنت اشیا نیاز انسان به دستیار صوتی در حال افزایش است و با گذشت زمان رایانه از حالت دستیار و همراه به یکی از ملزومات زندگی بشر تبدیل می شود.

قابلیت دستیار صوتی این است که به صورت تمام وقت وظایفی که به طور نوشتاری یا صوتی به آن داده می شود را با مدیریت در زمان بندی در اختیار کاربران خود قرار دهد و مانند یک منشی هوشمند و همیشه در دسترس در انجام امور روزمره به کاربران خود کمک کند. اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم نیز همین عملکرد را برای مشتریان و کاربران خود دارند.

کاربران این گجت ها بهتر است اسپیکرهای هوشمند خود را در مرکز خانه، فضاهایی مانند آشپزخانه یا پذیرایی قرار دهند. اما این مسئله باعث می شود آن ها در معرض لکه ها، گرد و خاک و میکروب ها قرار بگیرند و زود کثیف شوند. اکنون که شیوع ویروس کرونا یک بیماری همه گیری جهانی شده و ممکن است افراد به فکر ضدعفونی کردن تمام لوازم خانگی خود باشند که همه افراد خانواده با آن ها در ارتباط هستند. در این بخش به بهترین راه حل های تمیزکردن اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم پرداخته شده است.

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم

گوگل هوم

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم یکی از معروف ترین بلندگوهای هوشمند در بازار بوده که طرفداران خانه هوشمند زیادی را به سمت خود کشانده است. اما کاربران این وسیله هوشمند به دنبال راهی برای تمیز کردن آن هستند. به گفته گوگل، اسپیکرهای گوگل هوم نباید شسته شوند پس برای تمیز کردن آن ها نباید به طور مستقیم زیر شیر آب گرفته شده یا با اسپری کردن مایعات زیاد به تمیز کردن آن ها پرداخت. گروه پشتیبانی گوگل استفاده از پارچه های مرطوب یا هرنوع پاک کننده مایع را پیشنهاد نمی کند و ذکر کرد که استفاده از این روش ها می تواند مشکلاتی را برای اسپیکرها درست کند. اما بهتر است از یک پارچه کمی مرطوب برای تمیز کردن اسپیکر هوشمند خود استفاده کنید و فورا با یک پارچه خشک آن را تمیز کرده که آسیبی به اسپیکر نرسد.

اسپیکرهای هوشمند آمازون الکسا

آمازون الکسا

تمیز کردن اسپیکرهایی مانند آمازون اکو بسیار آسان است و فقط کافیست از یک پارچه خشک استفاده کنید تا گرد و غبار روی آن را از بین ببرید. اما اگر دستگاهی خریداری کرده اید که پوشش آن پارچه ای است، از یک پارچه نسبتا مرطوب استفاده کرده و سپس با پارچه خشک آن را تمیز کنید تا به بلندگوی آن آسیبی نرسد.

شرکت آمازون توصیه می کند که قسمت بیرونی هر دستگاه اکو را با یک پارچه خشک تمیز کنید که این عملکرد فقط می تواند کثیفی های سطحی و گرد و غبار موجود در درزها و دکمه های دستگاه را از بین ببرد.

اسپیکرهای هوشمند اپل هوم پاد

اپل هوم پاد

در نهایت روش پیشنهادی برای تمیز کردن اسپیکرهای هوشمند اپل مراجعه به صفحه پشتیبانی اپل هوم پاد است. در این قسمت توصیه هایی برای تمیز کردن به کاربران هوم پاد ارائه شده که شامل نکات زیر می شود:

_ برای تمیز کردن دستگاه اسپیکر اپل فقط کافیست از پارچه خشک استفاده کرده و در صورت لزوم می توانید با یک پارچه مرطوب آن را تمیز کنید.

_ تحت هیچ شرایطی برای تمیز کردن اسپیکر اپل هوم پاد از پاک کننده های چندمنظوره، شوینده های شیشه پاک کن و حلال ها استفاده نکنید.

همچنین تیم پشتیبانی این شرکت ذکر کرد که اسپیکرهای هوشمند اپل را در معرض مایعات و قطره های آب قرار ندهید که این مسئله توصیه خوبی برای هر اسپیکر هوشمندی است و به طول عمر آن کمک می کند.

راه حل های داده شده برای تمیز کردن اسپیکر های هوشمند ممکن است لکه های سخت و دشوار را از بین نبرد اما شرکت های گوگل، آمازون و اپل موظف به گفتن مشکلات ناشی از تمیز کردن نادرست اسپیکرها بودند. پس اگر مجبور به استفاده از پارچه های مرطوب برای تمیز کردن اسپیکرهایتان بودید بهتر است سریعا از پارچه خشک استفاده کنید یا در معرض نور خورشید قرار دهید تا رطوبت آن ها خشک شود. اما هرگز از پاک کننده های مایع، اسپری های شوینده و یا آب مستقیم اسپیکرهایتان را تمیز نکنید زیرا باعث خراب شدن این محصول هوشمند می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟