تشدید نظارت بر بازار لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

تشدید نظارت بر بازار لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشدید نظارت بر بازار لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشدید نظارت بر بازار لوازم خانگی خبرداد.

رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص تشدید نظارت بر بازار لوازم خانگی گفت: در راستای ساماندهی بازار لوازم خانگی و شفاف سازی تغییرات قیمت، نظارت بر واحد‌های تولیدی و عرضه کنندگان لوازم خانگی و بازرسی‌ها در بازار لوازم خانگی استان تشدید می‌شود.

وی  تصریح کرد: به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان ، نصب و در معرض دید مشتری قرار دادن برچسب شناسه کالا بر روی هشت قلم لوازم خانگی از سوی فروشندگان، الزام قانونی و اجباری است و تولیدکنندگان لوازم خانگی با مجوز سازمان حمایت می‌توانند کالا‌های تولیدی از جمله یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز را حداکثر با ۲۵ درصد افزایش قیمت و تلویزیون را با حداکثر ۲۰ درصد افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت اعلام شده در سال ۹۸ به بازار عرضه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: همه شرکت‌ها موظف به ارائه فهرست قیمت برای درج در سامانه ۱۲۴ هستند و در صورت عدم اقدام، موضوع در حکم عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی قابل پیگیری است.

صادقی اظهار داشت: بازرسین این سازمان به همراه تعزیرات حکومتی استان ، بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مرتبط بصورت اکیپ مشترک در جهت تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در بازار لوازم خانگی حضور یافته و با بازرسی از واحد‌های عرضه کننده بر استمرار عرضه کالا با قیمت متعارف و بر مبنای فهرست قیمت موجود در نمایندگی‌های فروش و منطبق با نرخ‌های تأیید شده مندرج در سامانه ۱۲۴ نظارت مستمر خواهند داشت.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: دانستن قیمت کالا حق قانونی مشتریان و خریداران است و متصدیان واحدهای صنفی نیز ملزم به نصب قیمت فروش بر روی کالا هستند و شهروندان عزیز در هنگام خرید حتماً فاکتور خرید که در آن نام کالا و قیمت آن درج شده باشد را از فروشنده دریافت کنند.
صادقی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در بازار، موارد را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ (سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی) سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و یا شهرستانهای تابعه در میان بگذارند تا از طریق بازرسین سازمان در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟