قیمت لوازم خانگی ایرانی با قاچاق
اخبار لوازم خانگی

اختلاف ناچیزی قیمت لوازم خانگی ایرانی با قاچاق

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو انجمن وارد کنندگان لوازم خانگی گفت: قیمت لوازم خانگی ایرانی با قاچاق اختلاف کمی ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو انجمن وارد کنندگان لوازم خانگی گفت: قیمت لوازم خانگی ایرانی با قاچاق اختلاف کمی دارد.

عضو انجمن وارد کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت لوازم خانگی ایرانی با قاچاق اختلاف ناچیزی دارد، گفت: خریداران باید در خرید کالا دقت کرده و به اسم گارانتی و برند هر کالایی را نخرند بلکه از گارانتی های معتبر استفاده کرده و در سامانه گارانتی های رسمی زیر نظر اداره صمت و سازمان قاچاق کالا راه اندازی شود تا بتوانند کالای اصلی و تقلبی را از لحاظ گارانتی تشخیص دهند.

حمیدرضا منصفی اظهار کرد: اکنون دو سال است که ورود لوازم خانگی به کشور ممنوع شده و برخی کالاها همچون کولر گازی به کشور وارد می شود؛ این موضوع سبب شده که ما با تعدیل و کاهش نیرو مواجه شویم و در حقیقت بسیاری از وارد کنندگان زمین گیر شده اند و دیگر واردات لوازم خانگی توجیه اقتصادی نداشت.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای حمایت از تولید ملی است، گفت: بخشی از شرکت های بزرگ توانسته اند تولیداتی را ثبت جهانی کنند سهم بازار خود را بگیرند اما تا زمانی که مردم اعتماد کنند زمان می برد و این موضوع باعث شده که سهم بازار این افراد کمتر باشد.

عضو انجمن وارد کنندگان لوازم خانگی گفت: اگر بخواهیم نگاه مثبتی به موضوع عدم واردات لوازم خانگی داشته باشیم باید دولت از تولید کالا نیز حمایت کند که طی دو سال گذشته تولید یک کالا از یک قلم در یک کارخانه داخلی به ۵ قلم افزایش پیدا کرده است.

منصفی بیان کرد: در گذشته شرکت های بزرگ لوازم خانگی جشنواره های فصلی برای فروش کالا می گذاشتند که علت آن این بود که کالا در بازار زیاد بوده و واردات کالا نیز سهم بازار را پوشش می داد. اما اکنون این چرخه واردات تمام شده است.

وی گفت: حال وارداتی که سهم بازار را پوشش می داد باید مورد حمایت دولت باشد تا این خلأ پر شده و باید به نحوی حمایت صورت گیرد که قیمت تمام شده محصول به حدی پایین بیاید تا بتواند در این بازار رقابت و نیاز مصرف کننده را تامین کند.

عضو انجمن وارد کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت کالاهای ایرانی و تولید ایرانی اختلاف ناچیزی با قیمت قاچاق پیدا کرده است، گفت: خریداران باید در خرید کالا دقت کرده و به اسم گارانتی و برند هر کالایی را نخرند بلکه از گارانتی های معتبر استفاده کرده و در سامانه گارانتی های رسمی زیر نظر اداره صمت و سازمان قاچاق کالا راه اندازی شود تا بتوانند کالای اصلی و تقلبی را از لحاظ گارانتی تشخیص دهند./ رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟