دسر یخچالی
خانم ها بخوانند!

انواع دسر های یخچالی خوشمزه در روزهای گرم سال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از بهترین وعده های غذایی دسر محسوب می شود که علاوه بر خوش طعم بودن سبب ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از بهترین وعده های غذایی دسر محسوب می شود که علاوه بر خوش طعم بودن سبب هضم غذا می شوند. دسر بر گرفته از یک واژه قدیمی فرانسوی بوده که به پس غذا نیز معروف است. جالب است بدانید به گفته یکی از مورخ های یونانی اولین مردمانی که در آخر غذا از یک ماده شیرین می خوردند ایرانی ها بودند. معمولا دسر ها باید شیرین باشند و انواع مختلفی از این خوراکی های لذیذ وجود دارند. امروزه که طرفدار این خوراکی های شیرین بیشتر شده انواع مختلفی از این خوراکی با رسپی های متفاوت وجود دارد که امروز قصد داریم آموزش چند دسر یخچالی بسیار خوش طعم را برایتان ارائه دهیم.

خیلی ها فکر می‌ کنند که خوردن دسر باعث چاقی می شود اما باید بدانید مصرف برخی از انواع دسر ها حتی باعث لاغری نیز می شود. با ما همراه باشید تا خوشمزه ترین دسر یخچالی را با طعم های گوناگون درست کنید.

پودینگ بیسکویتی

دسر یخچالی پودینگ

مواد لازم:

بیسکوییت پتی بور پودر شده ۱ بسته

پودینگ

سه لیوان شیر

سه ق غ سر پر نشاسته ذرت

نصف لیوان شکر

یک ق چ وانیل

یک سر چای قاشق نمک

بیست گرم کره

زعفران دم کرده یا پودر کاکائو به دلخواه

برای درست کردن این دسر یخچالی ابتدا شکر، شیر، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا کاملا غلیظ شود، کره را هم اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مورد نظر شما برسد. در صورت تمایل زعفران یا پودر کاکائو را بهش اضافه کنید. بیسکوییت ها را پودر کنید و کف سینی به قطر یکنواختی پهن کرده و پودینگ را روی آن بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید تا پودینگ با پودر بیسکوییت مخلوط نشود و یکدست روی آن قرار گیرد. حال آن را دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده شود و در نهایت برش زده و به شکل دلخواه تزئین کنید.

مواد لازم:

بیسکوییت خرد شده

دو فنجان شیر

دو قاشق آرد برنج

دو قاشق پودر کاکائو

کره مقداری

موز

بستنی بدلخواه

عسل بدلخواه

ابتدا بیسکوییت ها را له کنید و یک لایه داخل ظرف مورد نظر بریزید سپس لایه بعدی رو با شیر و آرد برنج و کاکائو، فرنی درست کرده و روی بیسکوییت ها ریخته و موز را به صورت حلقه ای روی آن گذاشته و این کار را تا زمانی که مواد به پایان برسد ادامه دهید و در نهایت کمی عسل ریخته و پودر نارگیل به همراه مقداری بستنی سنتی روی مواد قرار دهید و با گیلاس تزیین کنید و در نهایت دو ساعت تو فریزر قرار داده تا سفت شود اما نباید یخ بزند.

دسر یخچالی پرتقالی

 دسر یخچالی پرتقالی 

مواد لازم:

دو لیوان آب پرتقال

1/3 لیوان شکر

دو قاشق غذاخوری آرد

سه  قاشق غذاخوری نشاسته

1/3 قاشق غذاخوری کره

بیسکوییت پتی پور به مقدار لازم

آب پرتقال و آرد و نشاسته و شکر و کره و با هم مخلوط کنید و بعد بذارید روی حرارت ملایم و مدام هم بزنید تا مواد کش دار شود. اگر از آب پرتقال طبیعی استفاده کردید مقدار شکر را دو برابر کنید. بیسکوییت ها را با توجه به اندازه قالب بچینید و از مواد روی بیسکوییت ها بریزید تا به خوبی روی بیسکوییت ها را بپوشاند. به یاد داشته باشید که قالب حتما مستطیلی یا مربع باشد. لایه آخر بیسکوییت ها را که گذاشتید، روی آن سس پرتقالی ریخته و به مدت 3 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید. می توانید با خامه و پودر نارگیل و خلال بادام، پسته و… تزئین کنید.

مواد لازم:

۱۰۰ گرم کره

۱/۴ پیمانه پودر کاکائو

۱/۲ پیمانه شکر

۱ عدد تخم مرغ

نوک قاشق وانیل

۱۰۰ گرم بیسکوییت پتی پور

کره را روی حرارت قرار دهید تا آب شود و بعد از آن پودر کاکائو را ریخته و این مواد را رها کنید و در قسمتی دیگر تخم مرغ و وانیل و شکر را خوب با هم مخلوط کنید تا کش دار و کرم رنگ شود و این مایه را به پودر کاکائو اضافه کنید و روی شعله خوب هم بزنید تا هم تخم مرغ بپزد و هم شکر آب شود. حال بیسکوییت خرد شده را اضافه کنید و در آخر مواد را از روی حرارت برداشته و در قالب ریخته و به مدت ۳ ساعت در فریزر قرار دهید .

یکی از پر طرفدارترین مدل های این خوراکی های خوش طعم دسر لیوانی است که انواع مختلفی دارند و هنگام پذیرایی بسیار راحت تر سرو می شوند. هم چنین می توانید تزیینات زیباتر و متفاوتی روی آن ها ایجاد کنید. سایز این دسر ها به اندازه یک نفر است و می توانید به تعداد کافی درست کنید و نگران کم یا زیاد شدن آن نباشید. لیوان های مناسب برای این نوع دسر ها شات های مخصوص ژله و یا بستنی خوری های پایه دار هستند که داخل آن ها به راحتی می توانید مواد مورد نظر را بدون کثیف کاری بریزید.

دسر یخچالی پاناکوتا انار

دسر یخچالی پاناکوتا انار

مواد لازم:

شیر : 1 لیوان

ژله انار : 2 بسته

انار دانه شده : 1 لیوان

آب جوش : 2 لیوان

خامه صبحانه : 400 گرم

شکر : 1 قاشق غذا خوری

وانیل : 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

برای تهیه پاناکوتا انار ابتدا آب را درون ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد، سپس ژله انار را در ظرفی بریزید. آب جوش را به آن اضافه کنید و در روی بخار کتری قرار دهید تا با حرارت دانه های ژله باز شود.

سپس شیر را درون ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید. پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کرده تا یک دست شود. خامه و عسل را داخل ظرف بریزید و روی بخار آب قرار دهید. خامه را هم بزنید و وقتی خامه داغ شد، شیر و ژلاتین و شکر حل شده را به آن اضافه کنید.

مواد مخلوط شده را از روی حرارت بردارید تا خامه به درجه جوشیدن نرسد. لیوان های مورد نظر را در ظرفی به طور کج قرار دهید تا نیمه مواد را داخل لیوان ها بریزید و درون یخچال بگذارید سپس انار را روی آن ها ریخته و در مرحله بعدی دو لیوان آب سرد درون ژله بریزید. به آرامی ژله انار را درون لیوان ها بریزید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و در نهایت با انار و خامه روی آن را تزیین کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟