تزیین ستون وسط خانه
دکوراسیون منزل

ایده هایی برای تزیین ستون وسط خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مشکل خیلی از خانه های بزرگ و کوچک قرار داشتن یک ستون وسط پذیرایی یا نشیمن ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مشکل خیلی از خانه های بزرگ و کوچک قرار داشتن یک ستون وسط پذیرایی یا نشیمن است که از زیبایی خانه کاسته و باعث مشکل در دید خانه می شود و بسیاری از افراد به دنبال رفع این مشکل هستند. یکی از راه حل های مناسب و به صرفه تزیین ستون وسط خانه است.

معمولا ستون در وسط خانه به این دلیل نصب می شوند تا قدرت تحمل بنا را روی سطوح داشته باشند و به همین دلیل معمولا طبق مساحت، بین یک تا شش ستون در خانه ها ساخته می شود. همانطور که می دانید برداشتن ستون وسط خانه کار اشتباهی است و ممکن است باعث ریزش بخش یا کل سازه شود پس به همین دلیل، تزیین ستون وسط خانه مناسب ترین ایده برای منازلی با این مشکل خواهد بود.

ستون های وسط منزل معمولا باعث ایجاد مشکلاتی همچون کوچک تر کردن فضا، چیدمان مبلمان و بقیه اجزا و… را به همراه دارد و فضای خانه را از زیبایی دور می کند اما با روش هایی مانند گچبری ستون وسط پذیرایی و یا تزیین آن می توانید به زیبا ترین شکل های ممکن آن را دیزاین کنید.

طراحی ستون داخل منزل با ام دی اف

ستون داخل منزل با ام دی اف

معمولا طرح های چوبی برای اکثر طراحی های داخلی بسیار مناسب هستند و به همین دلیل فرقی ندارد که سبک دکوراسیون خانه شما مدرن یا کلاسیک باشد. طراحی ستون داخل منزل با ام دی اف یکی از ایده های عالی برای تزیین ستون های وسط پذیرایی است. قابلیت دیگر ستون های ام دی اف در فصل های سرد است که به کمک نور می توانید دمای خانه را بیشتر کرده و محیط را گرم تر کنید. علاوه بر ام دی اف های ساده، نوع طرح دار آن نیز وجود دارد که معمولا به شکل های هندسی کنده کاری شده اند.

آینه کاری ستون وسط پذیرایی

آینه کاری ستون وسط پذیرایی

در خانه هایی با سبک های مدرن برای این که ستون وسط خانه را تزیین کنند،از آینه کاری روی ستون ها بهره می برند. این کار سبب بزرگ تر نشان دادن خانه به دلیل ایجاد خطای دید شده و هم چنین محیط را بسیار شیک و لوکس می کند. آینه ها از گذشته در ایران مرسوم بوده و در واقع آینه کاری یکی از نخستین هنرهیا مردم ایران زمین است. از مزایای دیگر آینه کاری روی ستون ها افزایش چند برابر کردن نور در آن محیط می شود. اگر دکوراسیون خانه ی شما مدرن است بهترین نوع آینه کاری چسباندن قطعات بزرگ آینه در کنار هم روی ستون است. هم چنین آینه های یک دست نیز می تواند ایده ی مناسبی برای خانه های مدرن باشند.

تزیین ستون با کاغذ دیواری

تزیین ستون با کاغذ دیواری

یکی از راه حل های کاربردی و کم هزینه برای دکوراسیون ستون وسط منزل استفاده از کاغذ دیواری است. برای اینکه بتوانید به راحتی یک کاغذ دیواری مناسب برای ستون منزل خود استفاده کنید باید به فرم ستون ها توجه کنید به طور مثال برای ستون های گرد باید از مدل هایی استفاده کرد که نصب راحتی داشته باشند و در زیر آن تورم های هوا صورت نگیرد. یکی از مزایای کاغذ دیواری ها تنوع بیش از حد مدل و طرح و رنگ آن ها است.

تزیین ستون وسط پذیرایی با سنگ آنتیک

تزیین ستون وسط پذیرایی با سنگ آنتیک

هنگامی که قصد دارید به طور کامل روی ستون ها را  بپوشانید، استفاده از سنگ های آنتیک ایده ی بسیار زیبا و مناسبی خواهد بود و علاوه براین،  تزیین ستون وسط پذیرایی با سنگ آنتیک به طبیعی جلوه دادن دیگر اجزا کمک بسیاری می کند. انواع مختلف این سنگ ها را می توان به دسته های برجسته، براق، طبیعی دسته بندی کرد.

تزیین ستون با گل

تزیین ستون با گل

یکی از ایده های جالب برای تزیین ستون ها استفاده از گل و گیاه هایی است که به صورت پیچی رشد می کندو  استفاده از گل های مصنوعی و نصب آن ها روی ستون ها قطعا یکی از زیباترین ایده ها برای خانه خواهد بود.

تزیین ستون با کاشی

تزیین ستون با کاشی

ستفاده از کاشی های شکسته یا استخری برای خانه هایی که ستون هایی نزدیک به آشپزخانه دارند، بسیار مناسب است. هم چنین در دیگر نقاط منزل می توانید از این کاشی ها استفاده کنید و کاملا این انتخاب سلیقه ای است.

تزیین ستون با گابیون

تزیین ستون با گابیون

گابیون ها فنس یا قفسه های از جنس آهن هستند که داخل آن با سنگ پر شده است و تقریبا حال و هوای دکوراسیون های ساحلی را القا می کند. بسیاری بر این باورند که این گابیون ها بیشتر برای ستون های بیرون از خانه مناسب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟