سامانه 124
اخبار لوازم خانگی

نحوه کارکرد سامانه 124 در سه ماهه اول سال 99

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 از مرداد ماه سال 98 توسط تولید کنندگان به ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 از مرداد ماه سال 98 توسط تولید کنندگان به منظور جلوگیری از گران فروشی در بازار اجباری شد و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص نحوه کارکرد سامانه 124 طی سه مال اول امسال توضیحاتی را ارائه داد.

عباس تابش در خصوص عملکرد و نحوه کارکرد سامانه 124 در سه ماهه اول سال جاری و نیز دو هفته پایانی 16 تیر تا دوم مرداد ماه سال جاری بیان کرد: آمار تعداد شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری حاکی از آن است که استان تهران با 1707 فقره، از بیشترین میزان دریافت شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 برخوردار بوده که تاکنون به 1447 مورد شکایت در این استان رسیدگی شده است و در حالی که استان ایلام با ثبت 20 مورد، کمترین تعداد گزارش و شکایات مردمی ثبت ‌شده را طی این مدت  داشته است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: به صورت روزانه قیمت حدود 130 قلم کالا از جمله لوازم خانگی توسط 31 استان و جنوب کرمان از سطح بازار مراکز استانها جمع آوری و در این بخش از سامانه ثبت می شود. و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستمر و روزانه گزارش مقایسه ای قیمت را با استفاده از این اطلاعات تهیه و برای دستگاهها و مراجع مختلف ارسال می نماید.

بررسی های نحوه کارکرد سامانه 124 حاکی از آن است که لوازم خانگی شامل تلویزیون، فریزر، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز پربازدیدترین کالاها در سه ماهه اول سال جاری بوده اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟